A francia cég olyan fejlesztésen dolgozik, melynek köszönhetően a null e-missziós járművek akár az aszfaltból, vezeték nélkül lennének tölthetőek. A Renault nemrég le is tesztelte új tesztpályáját, ráadásul a próbafutások sikeresek voltak.
Meglepő módon ez a megoldás a haszonjármű-gyártásból kezdett átszivárogni az autóiparba. Dél-Koreában már négy évvel ezelőtt teszteltek olyan buszokat, melyek indukciós töltéssel, vezeték nélkül vettek fel elektromosságot a folyamatos haladás érdekében. Sőt, a lengyelek már évekkel ezelőtt adtak el ilyen buszokat Németországnak, a britek pedig két esztendővel ezelőtt vetették fel, mi lenne, ha töltősávokat alakítanának ki az elektromos autók számára az autópályákon.
Mindeközben a franciák sem maradtak tétlen. A kísérleti pályát a Vedecom építette meg a Renault számára Versailles mellett, a tesztalanynak pedig két Renault Kangoo ZE elektromos járművet választottak. A speciális, kábelkötegeket tartalmazó elemeket egy keskenyebb sávba építették be. A járművek alját felvevő készülékekkel látták el, így a tesztpályán mindkét irányba végig haladó Kangoo ZE-k menet közben elektromosságot vehettek fel.
A speciális pálya legalább 100 kilométer/órás sebességig képes árammal „ellátni” a kísérleti járműveket, melyek így időveszteség nélkül tudják tölteni akkumulátoraikat, legfeljebb 20 kW-s teljesítménnyel. A fejlesztésen nem öncélúan kezdett el dolgozni a francia cég, ugyanis a Renault tagja annak a FABRIC-projektnek, melynek célja a vezeték nélküli dinamikus elektromos töltési rendszer (DEVC) kifejlesztése. A projektben több mint 25 cég vesz részt és legalább 9 millió eurós forrásból valósulhat meg.