Elkészült Oroszország első három cseppfolyósított földgázzal (LNG) hajtott teherautója. Alig meglepő módon az innováció a jó öreg Kamaztól származik, mely az utóbbi időben jelentős erőforrásokat mozgatott meg az alternatív hajtású járművek fejlesztése érdekében.
A Kámai Autógyár a Gazprom megrendelésére készítette el a kísérleti járműveket. A gyártó első körben két platós (65117) és egy háromtengelyes nyergesvontatót (65116) kalapált össze LNG-hajtással. A járművek tesztje nemrég zárult le és a Kamaz hamarosan hivatalosan is átadja azokat a gázipari óriásnak.
Mindhárom jármű 700 kilométeres hatótávval büszkélkedhet, az üzemeltetésükhöz szükséges LNG-t ráadásul mindössze egyetlen egy tartályban kell elcipelniük. Csak érdekességképpen: ha ezek CNG-üzemű teherautók lennének, akkor járműveként legalább 13 darab gáztartályra lenne szükségük.
Itt meg is mutatkozik az LNG-üzem egyik legfontosabb előnye. Mindez pusztán a fizikának köszönhető, hiszen az LNG tulajdonképpen -162 fokra hűtött földgáz, melyből kilenc bar nyomás esetén hatszázszor többet lehet egyetlen tankban eltárolni, mint CNG-ből.