A kaliforniai Gaffoglio Family Metalcrafters gondolt egy merészet és olyan elektromos buszt épített, mely karakteres külsővel és belsővel büszkélkedhet. A cég még sohasem épített buszt, viszont a ’70-es évek vége óta aktív szerepet tölt be az autóiparban. Az ő nevükhöz fűződik például a Fisker-féle Ford Mustang Rocket megépítése, de számos prototípust és kísérleti autót készítettek el megrendelésre az elmúlt évtizedekben.
A háromtengelyes távolsági autóbusz legfurcsább része mindjárt a vezetőfülke. A BRT-buszokhoz hasonlóan ugyanis azt középre tették szőröstül, bőröstül. Ettől a jármű homlokfala kapott egy gellert és ha ugyan nem is lett olyan, mint a második világháború idején épített GM busz, azért nem lehet elmenni mellette szó nélkül.
A cég a hajtáslánc beépítését a kínai Thunder Sky Winston vállalatra bízta. Utóbbi 96 darab lítium-ion-foszfát akkumulátorral pakolta tele a karosszéria alját. Az energia tároló egységek ugyanakkor tűzálló, szén-szálas erősítésű dobozokba kerültek, így az utasok is nagyobb biztonságban lehetnek. Az akkumulátorcsomagok összkapacitása eléri az 1000 amperórát (Ah).
A tetemes mennyiségű energiatároló egységek miatt a busz súlya vetekszik egy dízelesével, ugyanis legalább 20 tonnát nyom. Ebben a konfigurációban közel 200 kilométeres hatótávval rendelkezik. Több akkumulátor felhasználásával viszont akár 400 kilométeres hatótáv is kisajtolható belőle.
Az autóbusz utastere az átlagosnál nagyobb komforttal rendelkezik. Mind a 46 ülést Alcantara bevonattal látták el, mely tapintásra és érzetre nagyon hasonlít a bőrhöz. A jármű hátsó traktusában pedig egy WC-t és egy mosdót is kialakítottak.
Sorozatgyártásról egyelőre még nincs szó, de a cég jó érzékkel fedezte fel azt a szegmenst, ahol még nincsenek jelen elektromos hajtásláncot kínáló gyártók. A városi buszok között ugyanakkor már ott van a szintén amerikai Proterra és a kínai érdekeltségű BYD. Az viszont biztos, hogy a Gaffoglio megmutatta, hogy milyen lehet a jövő távolsági busza.