A márka kizárólagos hazai forgalmazója és importőre, a Delta-Truck nagyszabású rendezvényen mutatta be nemrég a Ford Trucks teherautókat. A rendezvényen lehetőség nyílt megismerkedni a török gyártású, ámde amerikai márkanévvel rendelkező közepes és nagy teherbírású teherautókkal. A Delta-Truck Kft. 2016 vége óta forgalmazza a Ford Trucks haszonjárműveket, ám az együttműködést bő kétéves előkészítési folyamat előzte meg.
Stefkó Péter, a Delta-Truck Kft. ügyvezetője szerint a márka fogadtatása kedvező volt idehaza, ugyanis már 40 teherautót értékesítettek Magyarországon az egész évre előirányzott 85 darabból. A legnagyobb vevők között van a MobilTrans Kft., mely 9 darab nyergesvontatót vásárolt, de a Masterspeed Kft. is legalább 5 darab dömpert vett a Delta-Truck Kft.-től a közelmúltban.
Az értékesítést elősegítheti, hogy a forgalmazó 3 év kilométer-korlátozás nélküli garanciával kínálja a Ford teherautókat. A jövendőbeli vásárlók rövid távon ingyenesen, hosszú távon pedig kedvezményes áron próbálhatják ki a török haszonjárműveket. A bérleti díj ugyanakkor később levonható a teherautók vételi árából. Ezen kívül a cég kedvező, igényektől függően alakítható finanszírozási konstrukciókkal és személyre szabott karbantartási szerződéssel segíti ügyfeleit.
Török Ford
Bár hazánkban és régiónkban Ford Trucks néven emlegetik a céget, a törökországi vállalatot és a gyárat egészen pontosan Ford Otosannak hívják. A cégcsoport İnönü-i gyára több mint három évtizede, 1982 óta működik. Története lényegében egyidős a Ford Cargo teherautókkal, melyek az üzem megnyitása óta ebben az üzemben készülnek. A gyár kapacitása évente 15 ezer teherautó és 11 ezer Ecotorq motor, de ugyancsak itt készülnek a Transit hátsó tengelyei is.
A Ford teherautók az építőipari-, a közúti járművek és a nyergesvontatók szegmensében vannak jelen. Az építőipari felhasználására szánt járművek között található a cégcsoport három-, illetve négytengelyes betonkeverői és billencses dömperei, illetve a betonpumpás felépítménnyel ellátott teherautói. A közúti szegmensbe tartozó járművek között pedig a Ford két-, illetve háromtengelyes tartályos, hulladékszállítós, illetve áruterítős felépítménnyel ellátott teherautói kaptak helyet. A nyergesvontatók között kétféle nyergesvontatót találunk. Valamennyi modell a megújult Ecotorq Euro VI-os kibocsátási normával rendelkező erőforrásokkal készül.
Menetpróba
A sajtótájékoztatón egy Ford 1845T nyergesvontatót próbáltam ki. A hat méter hosszú, 2,5 méter széles és közel négy méter magas teherautót nem kifejezetten a nagy nemzetközi fuvarokra tervezték. Kabinjában csak a szélvédő feletti részen állnak rendelkezésre nagyobb rekeszek, ezek azonban nem alkalmasak mikro beépítésére, de az alsó ágy alatt sem jutott hely nagyobb tárolóládának. Az ágy alatt lényegében a fűtésrendszer csövei futnak. Hűtőláda beépítésére sincs lehetőség, csak a szivargyújtóról működtethető változatnak van hely.
Ettől függetlenül a Ford nyergesét élmény vezetni, hiszen a kompakt fülkét hamar meg lehet szokni. A 480 lóerős (353 kW) Ecotorq erőforrás dinamikusan mozgatja a járművet. A motor alacsony, 1000-1200 fordulatszám mellett mintegy 2500 newtonméteres teljesítmény leadására képes. Az erőforráshoz kapcsolódó ZF12 TX 2620-as automataváltó pedig leveszi a sofőrről a váltás terhét.
A Ford teherautókat az egyszerűbb technológiákat kedvelő üzemeltetőknek ajánlják, akik kedvelik a gazdag alapfelszereltséget. A 1848T-nél például a szériafelszereltség része a sávelhagyásra figyelmeztető rendszer, az ESP, az aktív vészfékrendszer (AEBS), a hegymenet asszisztens, de a légrugós, fűthető vezetőülésért, valamint az elektronikusan működtethető és fűthető visszapillantó tükrökért sem kell extra pénzt fizetni. Emellett minden Ford Trucks tulajdonos számára rendelkezésre áll a Ford Trucks mentés szolgálat, az EBTS 24 órás nemzetközi szervizügyelet és az egész Európára kiterjedő 24 órás Service Assistance szolgáltatás.