Több mint 100 éve fővárosunk utcaképének meghatározó elemei az autóbuszok, amelyek a múlt, a jelen és a jövő elengedhetetlen közösségi közlekedési eszközei. Az elmúlt évtizedek során jelentős változásokon mentek át ezek a járművek. A dízeles változatok mellett mára megjelentek a sűrített földgázzal (CNG) hajtott és az elektromos hajtáslánccal rendelkező autóbuszok.
A BKV jelenlegi 934 darabos állományában már 702 alacsonypadlós autóbusz található és ez a szám az új szóló Conectókkal, valamint a használt hibrid buszokkal idén még tovább nőhet. A járműpark modernizálása és folyamatos fejlesztése mellett a BKV a múlt értékeinek megőrzését is rendkívül fontosnak tartja, ezért nosztalgiajáratokkal hozza közelebb utasaihoz a letűnt idők közlekedési miliőjét.
A társaság már közel 20 nosztalgiajárművel rendelkezik, a korabeli flotta pedig újabb patinás darabbal bővült. A BKV 24 millió forintért vásárolt meg egy Ikarus 630 kabrió buszt, amely a BKK Zrt. megrendelése alapján júniustól havi rendszerességgel fog közlekedni, de akár különjárati buszként is igénybe lehet venni.
A 38 fő szállítására alkalmas IK630-as már a múltban is a legnépszerűbb városnéző buszok egyikeként élt a köztudatban. Számos régi budapesti fotón jelent meg, amint a nyitott utasterében nézelődő, a fővárosi látványosságokban gyönyörködő turistákkal közlekedett. A BKV egyik jogelődje, a Fővárosi Autóbuszüzem 1962 májusában egy, 1963-ban két további városnéző IK630-as autóbuszt állított üzembe a főváros turisztikai igényeinek kielégítésére, amely járművek egészen 1975-ig üzemeltek az akkori BKV flottájában.