Ma meglepően felindult hangvételű közleményt adott ki a BKV azok után, hogy délelőtt ismét meghibásodott egy felújított orosz metrószerelvény. Mint ismeretes egy szerelvény ajtaja 10-12 percen keresztül nem nyílt ki a Nyugati Pályaudvarnál. Egyes utasok pánikba estek, mivel a vésznyitók sem működtek megfelelően.
A BKV Zrt. vezérigazgatója, Bolla Tibor arról tájékoztatta a sajtót, hogy a vállalat a felújított szerelvények műszaki megbízhatóságával kapcsolatban a legsúlyosabb szankciókat helyezi kilátásba az orosz gyártó Metrowagonmash-sal szemben. Amennyiben a cég rövid időn belül nem ér el jelentős javulást, további radikális lépések megtételét tervezi, melyek minden következményét az orosz gyár viseli majd.
Érdekes módon azonban a BKV Zrt. elnök-vezérigazgatója már tegnap tárgyalásokat folytatott a Metrowagonmash-t (MWM) tulajdonló Transmash Holding vezetésével a meghibásodások miatt. Ezek szerint nem a mai eset volt az utolsó csepp a pohárban.
A projektben jelentkező késedelmek miatt a BKV Zrt. ma hivatalos levélben jelentette be kötbérigényét az MWM felé, mely meghaladja a 800 millió forintot. A vállalat emellett nem ad át több járművet felújításra, míg a helyzet nem rendeződik. Indoklásuk szerint a meghibásodások mértéke már a menetrendszerű utasforgalom lebonyolíthatóságát is veszélyeztetheti.
A BKV emellett minden szerződéses lehetőséget igénybe vesz a helyzet javítása érdekében, például a késedelmi kötbér, hibás teljesítési kötbér, illetve a garanciális jogok érvényesítésével. A szerelvények felújítása 60 milliárd forintba kerül, azonban 80-90 milliárdból már lehetett volna új szerelvényeket vásárolni. A főváros elképzelésével szemben új metrószerelvények beszerzésére nem volt lehetőség, csak a meglevő járműállomány felújítására.