A Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete (MKFE) levélben fordult a minisztériumhoz, mert véleményük szerint az élesítés előtt szükség lenne egy próbaüzemre. Javaslatuk szerint a rendszer működése az eredmények kiértékelését követően, 2018-ban kezdődhetne meg.
Mint ismeretes, az NFM rendelete szerint a TGM-rendszer 2017. szeptember 19-étől lépne működésbe. Őszig összesen 89 mérőpontot létesítenek, igaz, ebből csak 13 helyszínen kell új tartószerkezetet kiépíteni, mivel a másik 74 esetében az útdíj-ellenőrzési (UD) pontokat egészítik ki tengelysúlymérő állomásokkal. A TGM célja, hogy visszaszorítsák a túlterhelten közlekedő teherautókat, mert ez egyrészt az úthálózat gyorsabb elhasználódását eredményezi, másfelől pedig versenyhátrányt okoz a tisztességes módon fuvarozóknak.
Az MKFE felhívta a figyelmet arra, hogy a mérési adatokat az időjárási tényezők, az útminőség változása, valamint a speciális rakományok is befolyásolhatják. A szervezet ugyanakkor elfogadhatatlannak tartja, hogy az ömlesztett árut szállító gépjárművek esetében kikerült a rendeletből a tömegbizonylatot vagy nyilatkozatot kiállító felelőssége, mivel ezekben az esetekben sem a fuvaros vállalkozás, sem a gépjárművezető nem tudja ellenőrizni az áru súlyát.
Fotó: Portfolio.hu