Ősztől már hazánkban lehető cseppfolyósított földgázt tankolni, várhatóan ugyanis szeptemberre elkészül az első hazai LNG töltőállomás, amelynek alapkövét szerdán tették le. Az M0-s autópálya mellett, Szigetszentmiklós közelében épülő kutat további állomások követik majd, a főbb autópályák mentén még további 4 cseppfolyósított földgázt (LNG) és sűrített földgázt (CNG) egyaránt kínáló kút létesül hazánkban.

Az LNG előnye, hogy a cseppfolyósítást követően térfogata az eredeti gáz csupán hatszázadát teszi ki, így lehetővé válik a nagy távolságokra történő gazdaságos szállítása és nagyobb mennyiségek tárolása. Ez pedig a haszonjárművek terén nagyobb, akár 1500 km-es hatótávot tesz lehetővé.

A dízel járművek kiváltására szolgáló gáz hajtóanyag nem csak a rákkeltő szilárdrészecske kibocsátásától mentesíti a közlekedést, hanem alacsonyabb NOx emissziót is eredményez. A kőolaj alapú üzemanyagokhoz képest mintegy 25 százalékkal kisebb CO2 kibocsátást eredményez a földgáz felhasználása.

Mi az az LNG?

Az LNG cseppfolyós halmazállapotú, -161 C hőmérsékletű  a víznél kisebb sűrűségű , színtelen, szagtalan, kémiailag passzív folyadék. Az LNG összetétele az előállításához felhasznált földgázéval azonos. A földgáz termelőhelyi adottságai, a rendelkezésre álló gázelőkészítési technológia vagy a megrendelő igénye szerint akár 99 tf% metántartalmú is lehet, de több etánt, propánt, butánt is hagyhatnak benne, és ekkor a fűtőérték 40 MJ/Nm3 érték fölé is emelkedhet. (via:.vgfszaklap)

A projekt Uniós finanszírozással valósulhat meg, célja az LNG alapú közlekedés fejlesztéséhez szükséges infrastruktúra magyarországi kiépítésének előkészítése és az első töltőpontok fizikai megvalósítása, valamint azok ellátásának biztosítása. A beruházás összköltsége eléri az 1,2 millió eurót, melynek 85 százaléka uniós forrásból érkezik.