Mint ismeretes, a regionális közlekedési központok és a Volánbusz beszerzéseit bonyolító Volán Buszpark Kft. még júniusban írt ki közbeszerzést 100 darab autóbuszra.

A tendert a Credo autóbuszokat (is) gyártó magyar cég nyerte. A normál padlómagasságú Credo Inovellből 20 darab, míg az alacsony belépésű, elővárosi Credo Econellből 80 darab kerülhet a hazai társaságokhoz. Az új buszok a miskolci székhelyű Észak-magyarországi Közlekedési Központ Zrt.-nél, a szolnoki Középkelet-magyarországi Közlekedési Központnál, valamint Budapest vonzáskörzetében, a Volánbusz Zrt.-nél állnak forgalomba különböző helyközi viszonylatokon.

A könnyűszerkezetű járművek takarékos Euro 6-os motorokkal készültek, ezért üzemanyag-felhasználásuk és károsanyag-kibocsátásuk egyaránt alacsony. A napjainkra jellemző szélsőséges nyári meleg miatt a buszokba  nagy teljesítményű klímaberendezéseket szereltek be.

Az új Credo autóbuszok átadása augusztus 10-én kezdődött és várhatóan októberre teljesen befejeződik. Az iskolaszezon elejére számos új, hazai gyártmányú autóbusz állhat forgalomba. A véletlen úgy hozta, hogy egyes modellek a PIG betűkombinációt ( ami angolul disznót jelent) tartalmazó rendszámokkal jelennek meg az utakon. Ez túlmutat a volán társaságok minden eddigi menőségén.

Ennél menőbb magyar buszokat most tuti nem látsz egy ideig 1

Csak semmi disznósodás! Ő itt egy Credo Inovell. Fotó: Kratex

Az autóbuszok forgalomba állását követően 316 darabra nő azon Credók száma, amelyeket a Nemzeti Autóbuszgyártás Cselekvés Program tavaly nyári bejelentése óta vásároltak a hazai társaságok. A  Kravtex jelentős beruházásokat hajt végre: Mosonmagyaróváron megmunkáló központok kialakítása, plazmavágó és egy csőlézer beszerzése indult el, Győrben pedig hamarosan megkezdődik megkezdődött az összeszerelő üzemcsarnok bővítése és modernizációja.

Az idei év nagyon sikeres lehet a hazai autóbuszgyártás számára, hiszen februárban a Volánbusz 180 darab csuklós Moduló vásárlásáról döntött. A flottát augusztusban kellene átadni a közlekedési társaság részére, azonban az Ikarus EAG Kft. még a nyár folyamán is szakmunkásokat keresett a gyártáshoz. Könnyen lehet, hogy nem sikerül időre teljesíteni a megrendelést. Három nappal ezelőtt kérdeztük a Volánbuszt a Moduló autóbuszokról, de sajnos azóta sem érkezett válasz.