Sorozatban harmadjára látogatott el a Kamion Európa-bajnokság mezőnye Magyarországra. A versenyzőket és az ide látogatókat kánikula fogadta, a 35 fokos hőséget csak napernyőkkel és legyezőkkel lehetett elviselni. Korábban úgy jósoltuk, hogy magyar-magyar csatát hoz az első versenynap, Kiss Norbi és a magyar Oxxo csapatában versenyző Ryan Smith személyében, de végül ez nem így lett mert utóbbi nemes egyszerűséggel likvidálta a magyar versenyzőt. Adam Lackót egyelőre nem sikerült letaszítani a trónjáról.
Kisördög a vállon
A Kamion Eb mezőnyében számos, sztárallűröktől mentes, mosolygós, életvidám figura van, akikkel szívesen sörözne egyet az ember. Aztán amikor felmennek a versenypályára, egészen más oldalukat villantják meg. Kijön belőlük a versenyszellem és simán lehet, hogy akkor lépnek a fékre, amikor az a mögötte autózónak a lökhárítójába kerül, vagy éppen akkor taposnak a gázba, amikor az elől lévő egyszerűen a kavicságyban végzi. Mivel nem lehet átlépni a 160 kilométer/órás sebességet, a versenyzők inkább hallgatnak a vállukon ülő kisördögre.
Valahányszor a pálya mellett fotózok, bevillannak az agyamba azok a pillanatok, amikor 2-3 öttonnás versenykamion a pálya melletti falról pattant vissza, vagy amikor egyik-másik a kavicságyban végezte. Ezek a gépek veszedelmes dinoszauruszok, melyek ezer lóerős teljesítményt adnak le. Szépek, de egyszerre félelmetesek is. Amikor viszont meghallja az ember a bennük dolgozó motor bőgését, tudja, hogy olyan élmény részese lesz, amit sohasem felejt el. Mindezt csak megspékeli, hogy Kiss Norbi és egykori csapata, az Oxxo személyében hazánk fiainak szurkolhatunk.
Sima Norbi-győzelem
A szombati első futam siman rajt-cél győzelmet hozott Kiss Norbi számára. A 11 körből álló versenyen egyetlen egy üldözője sem tudta befogni a szombathelyi pilótát. A dobogó második fokára Jochen Hahn, míg a harmadikra Stephanie Halm állhatott. Ez lényegében papírformának tekinthető a Hungaroringen, hiszen Norbi mellett a két másik német versenyző is évről-évre dobogós eredményeket ér el Mogyoródon. Az eredményhirdetés előtt Kiss Norbi a pálya kerítésére felállva köszönte meg a hazai közönségnek a támogatást, mely beérkezésekor ujjongva ünnepelte a Tankpool24 pilótáját.
A showból Jochen Hahn is kivette a részét, aki egy bekapcsolva hagyott mikrofonból bele-bele beszélt az eredményhirdetésbe, majd a pódiumom pezsgővel szétspriccelt egy hosztesz lányt, az üvegben maradt néhány decit pedig a Tankpool24 boxutcájában álló munkatársára öntötte rá, aki a meleg miatt kifejezetten élvezte a produkciót. A következő futamig a magyar Oxxo sátrában kis szerelés következett, ugyanis Ryan Smith versenykamionjának lökhárítója egy kisebb koccanáskor megsérült. Ezt leszámítva az első futam különösebb ütközés nélkül ment le.
Magyar matuzsálemek
A futamok közötti időkben sem kellett unatkoznia az idelátogatóknak. A paddock melletti területen felállított sátrakban ugyanis számtalan forgalmazó állított ki, de II. világháború után épült Csepel-teherautókba is be lehetett ülni. Az egymás mellett felsorakozott járművek között megtalálható volt egy D-344 műhelykocsi és platós csapatszállító, egy D-566.02-os platós csapatszállító, valamint egy D-705.30 nyerges vontató. Ezek a járművek eredetileg a Csepel Autó Gyártmánymúzeumban, Szigetszentmiklóson, az egykori gyár területén vannak kiállítva, de egy kezdeményezés keretében most elhozták őket Mogyoródra.
A Légiközlekedési Kulturális Központ pedig egy felújított Ikarus 350-est hozott el, mely nemrég született újjá. Az autóbusz még a korai szériából való, ugyanis a 350-es 25. legyártott darabjaként készült el 1990 végén, kifejezetten a MALÉV megrendelésére. A repülőtéren csak DAF-ként emlegetett jármű 1991. január 11-én állt forgalomba és egészen 1999-ig szolgált a flottában. Ezt követően vásárolta meg a budapesti gimnázium és legalább 15 éven keresztül használta a járművet.
Aki a hazai gyártású járművek mellett kíváncsi volt a ma iparára, az az Iveco és a DAF sátránál megnézhette a legújabb nyerges vontatókat és kisteherautókat. Az Ivecókat forgalmazó DanubeTruck például egy off-road Dailyt, valamint Magyarországon először, LNG-t szállító Dailyt is bemutatott. A Hungaroring bejáratától nem messze pedig számos King of the Road volt látható, ugyanis sok hazai kamionos hozta el flottájának egy-egy büszkeségét. Szép számmal akadtak airbrush-sal dekorált kamionok, emellett tiszteletét tette egy Peterbilt 379-es is. Ezt a modellt hasonlóságuk okán gyakran keverik a Kenworth W900-assal.
Azok a látogatók, akik maguk is kedvet kaptak a versenyzéshez a profi gokart pályán próbálhatták ki magukat, míg a kisebbek mini elektromos versenyautókkal versenyezhettek. A kisgyermekes családok számára pedig az ugrálóvár bizonyult megfelelő kikapcsolódási lehetőségnek.
Kiss Norbi nélkül
A második futamon Kiss Norbi fordított Pole miatt a nyolcadik helyről indult. Sajnálatos módon azonban elég korán el kellett búcsúznia a mezőnytől, ugyanis az Oxxo pilótája, Ryan Smith elég hamar kilökte őt a pályáról. Versenykamionja olyan súlyosan sérült, hogy nem tudta folytatni a versenyt. Az esetet még a versenybíróság fogja vizsgálni.
A sors iróniája, hogy a Norbit likvidáló brit pilóta végül a harmadik helyen fejezte be a futamot. A dobogó legfelső fokát Adam Lacko szerezte meg, Jochen Hahn pedig ismét második lett. Kiss Norbi szombaton végül csak két pontot tudott lefaragni Adam Lackóval szemben, aki már 200 ponttal vezeti az egyéni listát, míg a magyar versenyzőnek 159 pontja van Hahnnal holtversenyben.
A Kamion Európa-bajnokság küzdelmei holnap folytatódnak. Kiss Norbi a hátralévő két magyar futamon még javíthat helyezésén, de minimum elléphet egy kicsit Jochen Hahntól. Igaz, ez nehéz feladatnak tűnik, hiszen egy négyszeres Európa-bajnok címvédőn nem lehet csak úgy átlépni. A kamionkorzó, valamint a családi programok holnap is folytatódnak, így biztosan nem fognak unatkozni az idelátogatók. Az érdeklődők ráadásul vasárnap is kérhetnek személyesen autogramot a mezőny versenyzőitől, emellett megnézhetik a Blancpain GT záró futamait is.
További részletek: Kamionfesztival.hu