Néhány esztendő alatt a cégcsoport összesen 340 millió eurót fektet be a gyártásfejlesztésébe. Ebből 140 millió eurót saját európai gyáraik strukturális átalakítására, valamint a termelés növelésére fognak fordítani. Ennek kapcsán ugyanakkor nem lesz szükség elbocsátásokra, az alkalmazottak jövőjére vonatkozóan a Daimler 2024-ig vállalt garanciát. Ez lényegében a korábbi megállapodás érvényességének a meghosszabbítása.
A teljes beruházási költség nagyobb részét, mintegy 200 millió eurót a németek a CASE-stratégia megvalósítására fordítják. A betűszó a „connected”, vagyis összekapcsolt, a „shared service”, tehát a vállalaton belüli tevékenységek centralizációját, valamint az „electric”, azaz az elektromos hajtásláncot jelentő szavakból áll össze. Az első akkumulátoros Mercedes elektromos buszok 2018-ban gördülhetnek le Mannenheimben a szerelőszalagról. A részben, illetve teljesen automatizált járművek fejlesztése pedig Neu-Ulmban fog történni.
A Daimler a közép-európai, csehországi gyárát is fejleszti. A Holýšovban található üzemben készülhetnek ezentúl a Setra turistabuszok komplett alvázai. A cseh gyár emellett továbbra is alvázelemeket fog gyártani a városi buszokhoz. A cégcsoport döntése értelmében megszűnik az alvázak szállítása a neu-ulmi és a mannenheimi üzem között. Erre korábban azok festése miatt volt szükség, de ezentúl ezt Mannenheimben végzik el úgynevezett offline festéssel, ami annyit takar, hogy az alváz elemeit összeillesztés előtt fényezik. Ugyancsak ebben a gyárban egyes munkaállomásokat megszüntetnek a gyártás hatékonyságának növelése érdekében.
Mannenheim emellett a Mercedes-Benz városi buszok fejlesztési központja lehet, melynek során a jövőben kiemelt figyelmet fordítanak az elektromos hajtásláncra. A neu-ulmi gyárat pedig tovább fejlesztik a prémium kategóriás Setra buszok gyártása érdekében. Az átszervezés nem érinti a franciaországi gyárat, ott továbbra is a városi és az elővárosi autóbuszok összeszerelése fog zajlani.