A fotókon látható speciális UAZ közvetlen közelébe férkőzhetett nemrég egy orosz blogger, aki elárulta, hogy mire is való ez az igen furcsa teherautó. Azt már előre mondjuk, hogy nem, nem gyorsulási versenyeken használják, hiába van hajtómű a rakterében.
És nem, nem a kifutópálya jégtelenítésére.
Az utasszállító gépeken általában kettő vagy négy hajtómű található, de ez nem azt jelenti, hogy csak ennyi van belőlük. Általában beszerelnek egy harmadik vagy egy ötödik, kisebb méretű hajtóművet is a gép hátsó traktusába. Ez a kis méretű egység látja el energiával a gép elektronikai rendszerét, a légkondit és a hidraulikus egységeket annak érdekében, hogy ne kelljen működtetni a brutálisan sokat fogyasztó főhajtóműveket álló helyzetben.
Ha azt kérdeznéd, hogy minek a klimatizálás, ha a gép még a földön van, akkor ez azt jelenti, hogy még nem utaztál repülővel. Borzasztó meleg tud lenni az utastérben, ha odakint szikrázó napsütés van, és az utasok már jóval a felszállás előtt elfoglalják helyeiket, légkondi nélkül pedig megfőnének. Ugyanez a helyzet akkor is, ha mondjuk egy orosz reptéren, -40 Celsius-fokban kell várni a felszállásra, csak akkor nem a meleggel van gond.
Plusz a főhajtóművek beindításához is kell egy kisebb mennyiségű craft, amihez nem lenne elegendő egy akkumulátor, így ezt is a hátul elhelyezett hajtóművel abszolválják.
Oké, de még mindig nem tudom, mire jó ez az UAZ
Ezt a speciális járművet akkor vetik be, ha az a bizonyos harmadik vagy ötödik hajtómű felmondja a szolgálatot, és el kell látni energiával a repülőgépet a reptéren. Ennek érdekében építettek be az UAZ-ban egy hajtóművet és annak összes kezelőszervét, plusz a csatlakozási pontokat.