Cseppfolyósított földgázzal (LNG) hajtott nyerges vontatókat mutatott be a Volvo Trucks. A svéd gyártó a közepes- és nehéz teherbírású FM, valamint a nehéz teherbírású FH modell LNG-változatával rukkolt elő. Valószínűleg azért esett a választás ezen modellekre, mert a cseppfolyósított földgáz hajtásban rejlő lehetőségek leginkább a távolsági áruszállításban használhatók ki.
A két új gázos modell a gyártó szerint 15-20 százalékkal kevesebb üzemanyagot használ fel a piacon kapható gázüzemű teherautókhoz képest. Szén-dioxid kibocsátásuk pedig 20 százalékkal alacsonyabb a dízeles változatoknál, nitrogén-oxidokat pedig szinte egyáltalán nem eregetnek a levegőbe. Ezekkel a teherautókkal drasztikusan csökkenthető lenne az áruszállítói szektor károsanyag-kibocsátása.
A Volvo Trucks számításai szerint ha egy évente 120 000 kilométert teljesítő nehézkategóriás jármű üzemeltetője a gázolaj helyett földgázt használna, évente 18-20 tonnával csökkenthetné a globális felmelegedésért felelős szén-dioxid-kibocsátást. Ha ehhez hozzávesszük, hogy az Európai Unióban csupán az elmúlt évben több mint 264 000 nehézkategóriás teherautót helyeztek forgalomba, hatalmas lehetőséget jelent ez a haszonjárművek emissziójának globális csökkentésére.
Az új Volvo FM és FH modellek akár biogázzal is üzemeltethetők és legfeljebb 1000 kilométert tudnak megtenni egy tankkal.