A járművet sokáig a szántóföldek T-modelljének nevezték. Ez volt az első könnyű és megfizethető traktor, emellett óriási szerepet játszott az angol mezőgazdaság felvirágoztatásában. Éppen akkor került piacra, amikor Nagy-Britanniában az I. világháborút követően élelmiszerhiány jelentkezett.
Az alig 1,1 tonnás Fordson F-modell első 28, míg hátsó kerekei 42 colosak voltak. A jármű hajtásáról egy négyhengeres, 20 lóerős motor gondoskodott. A traktort a külön erre a célra felépített dearborni üzemben gyártották, de 1919-ben már az írországi Corkban is az F-modell gördült le a szerelőszalagról. A modell 1928-as kifutásáig több mint félmillió darab készült belőle.
Henry Ford az F-modell kapcsán fogalmazta meg szállóigévé vált mondását, miszerint „egy lábbal az iparban, egy lábbal a földeken. A farmer valójában nem új szerszámokra vágyik, hanem erőre a meglévő eszközök használatához. Magam is eleget görnyedtem az eke szarva mögött ahhoz, hogy tudjam, mennyire kimerítő a földművelők munkája.”