Az Automotive Hungary kiállításon bemutatkozott az első 18 méteres Modulo 168D csuklós, melyet az Ikarus Egyedi Kft. gyártott. Ez az példány az első abból a 180 darabos flottából, mely a BKV, illetve a Volánbusz állományát gazdagítja majd.
A Modulo 168D bemutatását nem verték nagy dobra előzetesen. Igazából a gyártó nagy hallgatásban van egy ideje, aminek az az egyszerű oka, hogy nem készült el augusztus végére, az eredeti határidőre az összes megrendelt autóbusz. De nem csak a cég hallgat, a Volánbusz sem reagál már több mint egy hónapja a megkeresésünkre. Mikor már a társaság közösségi oldalán is érdeklődtünk, kiderült, hogy nem ugyanaz a személy kezeli a Volánbusz Facebookját, mint aki a sajtókapcsolati e-mailt.
Ennek ellenére van minek örülni, hiszen mégiscsak láthatott végre valamit a nagyközönség az állami pénzből készülgető buszokból. Nemrég felmerült, hogy gyártásukban a szerb Ikarbus is részt vesz, ám ezt az Ikarus Egyedi Kft. cáfolta a Fonodó blognak. A Volánbusz és a BKV által megrendelt Modulo168D típusú buszokat darabonként 86,2 millió forintért gyártják le a korábbi 85,4 millió helyett. A drágulást az augusztusban hozott kötelező automata tűzoltó rendszer beépítése okozta.
Az Automotive Hungary nyitónapján Mészáros Csaba, az Ikarus Egyedi Kft. ügyvezetője Varga Mihály nemzetgazdasági miniszternek is megmutatta az autóbuszt. Nem ez lesz azonban Mészárosék utolsó büszkesége, ugyanis Pécs és Tatabánya 4-4 darab elektromos, kompozit szerkezetű Modulo midit vásárol.
Fotók: Bocskay Zsolt