Az elektromos meghajtású minibusz egyelőre a belváros és a termálfürdő között ingázik, de jövőre érinti a vasútállomást is. A francia gyártmányú, hat ülő- és hat állóhelyes jármű használata ingyenes, a Deutsche Bahn (DB) főleg tapasztalatokat akar gyűjteni, mivel jövőre hasonló sofőr nélküli szolgáltatást akar indítani Hamburgban, majd más német nagyvárosokban is.

Az EasyMile francia startupcég által fejlesztett jármű 40 km/h-s sebességre is képes, de a dél-németországi kisvárosban 15 km/h-s sebességgel közlekedik, 8 perc alatt teszi meg a 700 méteres távolságot a centrum és termálfürdő között. Alacsony sebességével nem akadályozza a forgalmat, mivel útvonalán amúgy is 30-as korlátozás van érvényben.

A vezető nélküli jármű lelassít, ha szenzorai akadályt érzékelnek az úton. Arra még nem képes, hogy önállóan is kikerüljön egy esetleg szabálytalanul parkoló autót, ezért a járművön tartózkodik egy szakember, aki adatokat is gyűjt a működésről.

Az önjáró busz később kívánságra házhoz is megy az utasokért. A DB szerint az önjáró járművek főleg vidéken növelhetik a mobilitást, ott, ahol az emberek jobban rászorulnak az autóra.