A Kamaz weblapján olvasható hír szerint október végén magyar kormányzati delegáció járt a tatárföldi teherautógyárban. A küldöttségben többek között ott volt Lepsényi István gazdaságfejlesztésért és -szabályozásért felelős államtitkár, valamint Dr. Spindler Zsolt kazanyi külgazdasági attasé. A magyar delegáció megtekintette a Kamaz motorgyártó részlegét, emellett ellátogatott az orosz gyártó kabin-összeszerelő üzemébe is.
A kormany.hu kicsit bővebben számolt be az eseményről. Kiderült, valójában a tatár-magyar gazdasági együttműködés lehetséges kiterjesztéséről volt szó. Lepsényi István Szergej Kogoginnal, a Kamaz vezérigazgatójával is tárgyalt. Az államtitkár ennek kapcsán elárulta, hogy az orosz cég jelenleg a pilóta nélküli és a környezetbarát hajtású teherautók fejlesztésére helyezi a hangsúlyt.
Lepsényi szerint a magyar kormány fontosnak tartja a hazai beszállítók részvételének kiszélesítését ezen járművek gyártásában. Emellett felajánlották a Kamaz számára a zalaegerszegi önvezető járműveknek épülő tesztpályával kapcsolatos együttműködés lehetőségét.
A Kamazba már korábban is kerültek magyar alkatrészek. 2003-ban például Euro 3-as turbódízel motorokat szállított a győri Rába a Kamaz teherautókhoz. Három évvel később azonban becsődölt a Rábamotor Kft.