A fotón az igen sikeres Ikarus 250-es távolsági busz modernizált változata, a rendhagyó típusjelzésű Ikarus 150-es látható. Az 1990-es BNV-n bemutatott típus az Ikarus mátyásföldi gyárának terméke volt, mi több, ez volt a 200-as széria utolsó budapesti fejlesztésű tagja – ezt követően a típuscsalád fejlesztése kizárólag a székesfehérvári gyáregységben folytatódott, helyet biztosítva az ekkoriban felfutó 400-as sorozat számára – írja a Magyarbusz [Info] Facebook-oldal.
A hagyományos 250-estől kívülről mindössze a ragasztott oldalüvegezésben és néhány formai apróságban különböző 150-esnek csak „mellékszerep” jutott az Ikarus termékpalettáján, hiszen vele párhuzamosan a 250-essel azonos fenékvázra épülő, de már a modernebb 300-as típuscsalád karosszériájával készülő 350-est, és az eredeti, jól ismert 250-est is a kínálatban tartotta a gyártó.
Az egyetlen elkészült Ikarus 150-est 250 lóerős Rába-MAN motorral és ZF váltóval készítették. A busz a bemutatókat követően végül egy segélyakció keretében Albániába került, további sorsáról nincs információnk.
Fotó: Ikarus archívum