Korábban hírt adtunk arról, hogy uniós és állami pénzből további 10,2 milliárd fordítható új trolibuszok vásárlására Budapesten. A főváros a járműveket egy korábbi, a Skoda-Solaris konzorciummal kötött szerződés keretében szerzi be. Ennek eredményeképpen 29 szóló és 31 darab csuklós Trollino típusú autóbusz állhat forgalomba 2018 első felében Budapesten.
A 2014-ben megkötött szerződés eredetileg 108 darab trolibusz vásárlásra biztosított lehetőséget a fővárosnak. Ebből a mennyiségből összesen 86 darabot hívott le a BKK, a mostanival mennyiséggel együtt. Időközben azonban a lengyel gyártó modellje generáció váltáson esett át, 2014-ben a Solaris bemutatta a negyedik generációs dízeles változatot (Urbino), két évvel később pedig az új Trollinót.
Felmerül tehát a kérdés, hogy akkor melyik generációs kiadást kapja a főváros? A Solaristól azt a választ kaptuk korábban, hogy a szerződés nem zárja ki, hogy a BKK-hoz már a legfrissebb, vagyis a negyedik generációs modellek érkezzenek meg. Amikor idén meglátogattuk a gyárat, akkor viszont világossá vált, hogy a harmadik generációs Urbinót már csak az év végéig szerelik össze Lengyelországban.
Megkérdeztük a BKK-t, hogy szerintük van-e esély arra, hogy mégiscsak a legújabb modellből érkeznek példányok Budapestre. A társaság e-mailben azt a választ adta, hogy mindkét opció elképzelhető, azonban erről a további – a BKK és a cseh-lengyel konzorcium közötti – egyeztetéseken születhet döntés. Bárhogy is alakul, a beszerzéssel a teljes troliflotta alacsonypadlós lesz. A régebbi járművek pedig a szükséges felújítások során megkapják az új arculatot.
( A nyitóképen egy negyedik generációs elektromos Solaris Urbino látható. Forrás: Solaris Bus&Coach)