Sokáig a kínai gyártók csak külföldi cégek termékeire építettek lakóteherautókat. A pekingi székhelyű MAN Site Special Vechicles Ltd. megcsinálta az első olyan modellt, melyet egy helyi gyártó alvázára fejlesztettek. Meglepő módon a járművet nem Dragon, hanem Monster névre keresztelték, ami magyarul szörnyet jelent.
Nevével ellentétben ez a jármű nem egy szörnyeteg, hanem sokkal inkább egy kedves kis jószág. A szokatlanul rövid, hat méter hosszú teherautóban 6,7 literes, Dongfeng Cummins dízelmotor dolgozik, mely 285 lóerős teljesítményre és 1050 newtonméteres nyomaték leadására képes. A 4×4-es hajtású alvázra egy speciális felépítmény került, melyet egybenyitottak a kétszemélyes teherautófülkével.
A teherautó lakó részébe azonban egy oldalsó, kihajtható lépcsővel ellátott ajtón keresztül lehet feljutni. Itt kapott helyet egy konyhával egybekötött nappali, de megtalálható a fedélzeten egy kétszemélyes hálórész is. A konyhában mosogató, indukciós főzőlap, fagyasztóval ellátott hűtőszekrény, valamint mikrohullámú sütő is van. Ebben a tekintetben tehát teljes mértékben megfelel a 21. századi elvárásoknak az új kínai lakóteherautó.
A lakórész kidolgozása mind a színvilág, mind pedig a felhasznált anyagok tekintetében ízlésesnek mondható. Egyedül a felépítmény és a teherautó fülkéje közötti rész sikerült kezdetlegesre, a szegecselt fémlappal gyakorlatilag agyonvágták a kifinomult belső kialakítást.
Az off-road felhasználási területnek megfelelően a járművet Michelin tereppapucsokkal látták el. A Monsterben olyan gumiabroncs nyomásszabályozó rendszer (CTIS) áll a sofőr rendelkezésre, mely az abroncsokban lévő nyomást képes az adott terepviszonyokhoz igazítani. Szintén megkönnyíti a terepen történő közlekedést a vadrácsra szerelt négy ködlámpa.
A kellemes pihenések érdekében a jármű oldalából jókora sátortető húzható ki, mely az eső, vagy a tűző napsugarak elől egyaránt megvédi az utazókat. Nemcsak ezért, hanem kompakt mérete és igényes belső kialakítása miatt is várhatóan kelendő lesz a Monster a kínai piacon.