Karácsony után egy nappal érkezett a hír, miszerint a BM Heros hamarosan elkezdi új tűzoltóautója, a Heros sorozatgyártását. A korábbiakkal ellentétben ez nem közepes teherbírású tűzoltójármű, hanem speciális felépítménnyel ellátott pick-up. A modellt elsősorban a terepen történő tüzek oltásánál vethetik be.

A Mahindra Goa DC alvázra épített jármű 400 liter víz szállítására alkalmas, szivattyúja pedig 200 baros nyomáson képes szállítani a vizet. A BM Heros által kifejlesztett felépítményben minden szükséges eszköz, így például láncfűrész, valamint feszítő-vágó eszközök is megtalálhatók.

Indiai alapokra épül az új magyar tűzoltóautó 1

A BM Heros tűzoltója öt személy szállítására alkalmas. Fotó: Hlács Tibor

Indiai alapokra épül az új magyar tűzoltóautó 2

120 lóerős, Euro 5-ös motor dolgozik benne. Fotó: Hlács Tibor

Az összkerékhajtású tűzoltóautóban 2179 köbcentiméteres, soros elrendezésű, 120 lóerős (88 kW) dízelmotor dolgozik. Az erőforráshoz manuális, ötfokozatú sebességváltó csatlakozik. A Mahindra Goa DC nem ismeretlen hazánkban, tavaly ugyanis a Magyar Postához 45 darab ilyen indiai pick-up érkezett.

Indiai alapokra épül az új magyar tűzoltóautó 3

Erre a modellre épül a BM Heros tűzoltó pick-upja. Forrás: Mahindra

A Mahindra hazai honlapjának tanulsága szerint ez a tűzoltóautó már 2015-ben készen volt. Azonban hosszú futáspróbának vetették alá és a tapasztalatok alapján finomították a végső konstrukciót. A Herost a műszaki vizsgáztatás és hatósági engedélyek beszerzése után átadják tesztelésre a Katasztrófavédelemnek. A BM Heros évente 10-15 darab ilyen tűzoltójármű gyártásával számol. A pick-up tűzoltóautókat várhatóan önkéntes tűzoltó-egyesületek kapják majd.

Indiai alapokra épül az új magyar tűzoltóautó 4

Az új magyar tűzoltó málhatere. Fotó: Hlács Tibor

A Mahindra egy indiai székhelyű gyártó, mely több mint hetven éve foglalkozik járműgyártással. Jelenleg többek között kerékpárokat, mopedeket, elektromos autókat, dízel pick-upokat és SUV-okat, teherautókat és autóbuszokat gyártanak.

(Legfelső kép: Hlács Tibor)