Izlandon sem az éghajlat, sem a természeti felszín nem teszi lehetővé, hogy hétköznapi járműveket használjanak. Januárban átlagosan mindössze egy órát süt a nap, a maximális napi átlaghőmérséklet a két Celsius-fokot sem haladja meg. A sziget felszínének változatosságát jól mutatja, hogy 140 vulkán van rajta, de a kráterek száma meghaladja az ezret is.

A helyiek éppen ezért strapabíró haszonjárműveket használnak, ha lemennek az aszfaltról. De sokszor az aszfaltutak is annyira rosszak, hogy azokon inkább csak az off-road járművek mennek el. Arngrímur Hermannsson, becenevén Addi, jelenleg három átépített MAN teherautót használ turisták szállítására, akik előszeretettel keresik fel az Izland nyugati részén található Langjökull-gleccsert.

Erre szükséged lesz, ha haverjaiddal gleccsernézésre indulsz 1

Addi rendszeresen szállít turistákat Izland látványosságaihoz.

Erre szükséged lesz, ha haverjaiddal gleccsernézésre indulsz 2

Off-road terepgumik nélkül esélyük se lenne ilyen terepen.

Ezeket a három méter széles, négy méter magas és 14 méter hosszú teherautókat buszként helyezték forgalomba. Hatalmas off-road kerekeik az 1,9 méter magas férfi mellkasáig érnek. Fontos szerepük van abban, hogy a turisták semmit se érezzenek az egyenetlen terepviszonyokból, ha például homokon, vulkáni hordalékon, vagy folyómederben haladnak a járművek.

Addi okostelefonos alkalmazással vezérli a jármű gumiabroncsnyomás-szabályozó rendszerét, amely csökkenteni, illetve növelni is képes az off-road tereppapucsokban uralkodó nyomást, ha a szükség úgy hozza. Ennek köszönhetően az egyenként 20 tonnás teherautók úgy suhannak a hatméteres hótakaró jegén, mintha csak síléceken siklanának.

Erre szükséged lesz, ha haverjaiddal gleccsernézésre indulsz 3

Ezek az MAN teherautók buszként vannak regisztrálva.

Erre szükséged lesz, ha haverjaiddal gleccsernézésre indulsz 4

A túra része egy gleccseralagút is.

A gumik csak az egyik összetevőt jelentik, ám legalább ennyire fontos a nyomatékváltó és a differenciálzár, továbbá az erős motor. Ezek mind szükségesek a gleccsereken való haladáshoz.” Hozzátette: A differenciálzár pedig részlegesen, vagy teljesen összezárja a kétoldali féltengelyeket, hajtónyomatékot biztosítva a jobb tapadással rendelkező kerekekhez.

Így tényleg nyugodtan vághatnak neki a rendszeres turistautaknak, melyek célja egy különleges jégalagút, amely mélyen benyúlik a gleccserbe.