Az MAN Buszmodifikációs Centruma (BMC) két új lakóautó koncepcióval állt elő. A szorgalmat illetően dicséretet érdemel a csapat, hiszen alig egy éve indult el a TGE gyártása Lengyelországban, mégis már három különböző koncepcióval is rendelkeznek. Az elsőt, egy véresen komoly konferenciabuszt- tavaly ősszel mutattak be, a másik kettővel pedig a ma kezdődő stuttgarti CMT turisztikai kiállításon találkozhatnak az érdeklődők.
Mindkét koncepciót normál tengelytávolságú, emelt tetős változatból alakították ki. A járművek hajtásáról a VW-kínálatban jelenleg elérhető legerősebb, 1968 köbcentiméteres, 177 lóerős motorok gondoskodnak. A sokrétűbb felhasználás érdekében mindkét furgont összkerék-hajtással és off-road abroncsokkal is ellátták. Az MAN házi műhelye kétféle célközönséget célzott meg: az egyik furgon a klasszikus lakóautós kialakítást képviseli, beépített bútorokkal és hálóággyal, a másik pedig kétféle felhasználást tesz lehetővé a variálható belső térnek köszönhetően.
A klasszikus koncepcióban még a belső burkolatokkal rákontráztak a konzervatív megjelenésre. Old-school farostlemezekkel és szürke PVC-padlóval, illetve egyszerű szövet ülésekkel tették teljessé a hatást. A beltérben egy főzőblokk, egy ágy, valamint egy zuhanyfülke is helyet kapott. A tetőn kialakított alkalmi hálórészt pedig helyes kis létrán felmászva lehet megközelíteni.
A kétféle felhasználási módot lehetővé tevő prototípus már jobban hasonlít napjaink lakóautóira. Utasterében ugyancsak megtalálható egy konyhai blokk, de a hátsó traktust variálhatóbbá tették. Két oldalt olyan üléspadokat építettek be, melyek szükség esetén kihúzhatók, hogy egy nagy felületű ágy jöjjön létre. Az üléspadok között, egy rámpa segítségével akár egy crossmotor, vagy bicikli is szállítható, ha a lakóautó sofőrjének egy kis off-road mókához támad kedve.
Ezekkel a prototípusokkal a BMC szeretné prezentálni ügyfelei előtt, hogy már különféle igényeknek megfelelő lakóautókat is képes építeni, természetesen kizárólag üzleti megfontolásból. A nagy múltra visszatekintő gyártó jelenleg főként szériagyártású MAN és Neoplan autóbuszok egyedi belső kialakításával foglalkozik, de VIP Shuttle buszok is szerepelnek a repertoárjában.