Vincze-Pap Sándor, a Magyar Buszgyártók Szövetségének (Mabusz) elnöke az eddigi késedelmet a jármű áttervezésével, a szükséges típusengedély megszerzésével és a munkaerőhiánnyal indokolta a Magyar Időknek.
A Volánbusz Zrt. egy éve, 2017. január 16-án kötött adásvételi szerződést az Egyedivel 180 darab Modulo M168D típusú csuklós autóbusz szállításáról 15,37 milliárd forintért. A szerződés hivatkozik a közbeszerzési értesítőben 2016. október 27-én megjelent pályázati kiírásra, amelyet azóta módosítottak egy biztonsági felszerelésekre vonatkozó rendeletváltozás miatt, és ekkor a szállítási határidő is módosult, idén áprilisra.
Az Ikarus Egyedi nem volt könnyű helyzetben, korábban a főváros már szerződést kötött a céggel csuklós járművek leszállításáról, ám utóbb ezt a kontraktust megsemmisítették, a munkát abba kellett hagyni, a munkások egy része távozott a gyárból.
Az ARC-Ikarus csuklós buszt át kellett tervezni, Euro VI-os DAF gyártmányú motort, ZF váltót építettek bele, és a karosszéria hossza, össztömege kisebb lett. Az áttervezés miatt új típusbizonyítványra volt szükség, csak ennek megszerzése, valamint a beszállítói, alvállalkozói hálózat újraszervezése után indulhatott meg a sorozatgyártás.