A 72 elővárosi és 28 városközi használatra szánt busz egytől-egyig Credobus márkájú lesz. A korábban kiírt közbeszerzést ugyanis a győri Kravtex Kereskedelmi Kft. nyerte el a Budapest Lízing Zrt.-vel közösen. Az elővárosi kivitelű Credobus Econell alacsony belépésű, mely akadálymentesen használható a kerekesszékkel és babakocsival utazók számára. A városközi kivitelű Inovell kényelmes állítható üléseivel, a közepes távú belföldi viszonylatokon is kellő komfortot biztosít az utasok számára.

Tavasszal 100 új buszt kapnak a vidéki közlekedési központok 1

Mindkét modellt nagy teljesítményű klímaberendezéssel is felszerelik, de fedélzetükön GPS-vezérlésű utasinformációs rendszer is lesz, mely az utastérben 19 colos monitoron jeleníti meg az utazási információkat. A modern audiovizuális utastájékoztatás számos vidéki térségben először tűnik fel a közforgalmú autóbuszokon. A Credobusok hajtásáról FPT-gyártmányú, Euro VIc emissziós besorolású motorok gondoskodnak. Az erőátvitelt robotizált sebességváltó biztosítja, amely tehermentesíti a sofőröket a napi munkavégzés során.

Tavasszal 100 új buszt kapnak a vidéki közlekedési központok 2

A gyártó szerint ezen autóbuszok a legmagasabb magyar hozzáadott értékkel rendelkeznek a hazai gyártók termékei közül. Vázszerkezetüket és a beépülő fém alkatrészeiket a mosonmagyaróvári Kühne gyárában gyártják, de a futóművek, az ablaküvegek és a műanyag burkolatok is idehaza készülnek. Ezen járművek vételár-arányos magyar értékhányada eléri a 75 – 80 %-ot, és egyenként 4 magyar munkahely egy évi megőrzéséhez járulnak hozzá.

Tavasszal 100 új buszt kapnak a vidéki közlekedési központok 3

A járművek a Dél-alföldi-, Dél-dunántúli-, Északnyugat-magyarországi-, Középkelet-magyarországi-, és Középnyugat-magyarországi Közlekedési Központoknál állnak forgalomba március végétől. A beszerzéssel közel 500-ra nő azoknak a Credobusoknak a száma, amelyeket a Nemzeti Autóbuszgyártás Cselekvési Program 2016-os elindítása óta adott át Kravtex-Kühne Csoport.