Hétfőn forgalomba álltak a BKV használt dízel-hibrid buszflottájának első darabjai. A cég óvatosságát jelzi, hogy minderről csak tegnap mertek kiadni a sajtóközleményt. Mint ismeretes, a fővárosi közlekedési vállalat tavaly márciusban döntött 40 darab, használt szóló busz beszerzéséről.  Az új flotta Volvo  7705H, illetve 7905H típusú, 4-8 éves autóbuszokból áll.

A BKV az első tíz darabot tavaly vette át. Ebből hat darabot – a honosítást és arculati megújítást követően – a Volvo Hungaria Kft. vizsgáztatott le. A most forgalomba állított állított járművekben 216 lóerős (159 kW), D5F215 típusú, Euro VI-ös környezetvédelmi besorolású dízelmotor, illetve egy 120 kW teljesítményű elektromotor dolgozik. A hibrid Volvók csatarendbe állítását utasok nélküli tesztek előzték meg, majd a 174-es, a 175-ös és a 197-es vonalra kerültek és első napjaikat jelentősebb műszaki probléma nélkül teljesítették.

A BKV egyenként 46,4 millió forintot fizetett az autóbuszokért a Lektorna Kft.-nek. A járművek karbantartását a Volvo Hungária Kft. végzi, mely vállalta, hogy a teljes flottából naponta négynél több autóbusz nem álldogálhat üresen, szerelőre várva a telephelyen. A hátralévő járművek havi ütemezéssel, fokozatosan állnak majd forgalomba.

A 7700-as modellcsaládhoz tartozó változatok úgynevezett párhuzamos hibrid technológiát használnak. Ez azt jelenti, hogy a dízel- és az elektromotor egyszerre, vagy akár egymástól függetlenül is üzemelhet. Az erőforrások működését egy fejlett vezérlőrendszer optimalizálja, mely kikapcsolja a dízelmotort akkor, ha az akkumulátorokban elegendő mennyiségű áram áll rendelkezésre az elektromotor hajtásához.

Ennek köszönhetően a jármű megközelítőleg 20 kilométer/órás sebességig tisztán elektromos üzemmódban tud közlekedni. Ezen hajtáslánc további előnyei közé tartozik, hogy a buszok 30-40 százalékkal kevesebb szén-dioxid-kibocsátással rendelkeznek, emellett üzemanyag-felhasználásuk is jóval kedvezőbb a hagyományos dízel autóbuszokhoz képest.