Norvégia harmadik legnagyobb városa, Trondheim úgy döntött, hogy teljesen megszünteti a fosszilis üzemanyag-felhasználást a helyi közösségi közlekedésben. A 190,4 ezer fő által lakott város 35 tisztán elektromos üzemű autóbuszt vásárol, melyből 25 Volvo 7900, 10 darab pedig Heuliez GX 437 ELEC gyártmányú lesz.
Ezek a szóló, illetve csuklós kivitelű buszok összesen négy, 12-15 kilométeres útvonalon közlekednek majd. A járművek energiaellátását azonos töltőinfrastruktúra fogja kiszolgálni, ennek érdekében nyolc ABB Heavy Vehicle Chargert (HVC) telepítenek. A projekt abból a szempontból kuriózumnak tekinthető, hogy különböző típusú buszokat fognak ellátni azonos töltőkkel. Ez pedig a nyílt szabványú interfésznek köszönhető.
A töltőket a négy viszonylat végállomásain építik ki, mert az autóbuszok töltése várakozási időben történik majd. Minderre azért van szükség, mert így az autóbuszoknak nem kell kiállniuk a forgalomból a töltés idejére. A töltőoszlopok az ún. OppCharge módszert alkalmazzák, melynek működése rendkívül egyszerű.
Amikor a busz beáll a töltőoszlop alá, a sofőr kiengedi a rögzítőféket, ezt követően pedig az oszlop felső részéből pantográfos töltősínek ereszkednek le, melyek csatlakoznak az autóbusz tetején található vezetősínekhez. Az egyenként 450 kW teljesítményű DC gyorstöltők három, maximum hat perc alatt tudják feltölteni a járművek akkumulátorait.
A norvégiai vikingek fővárosa, Trodnheim élen jár az alternatív technológiák alkalmazásában Norvégiában. 2010-ben ez a város az elsők között rendelt Volvo hibrid buszokat. A svéd gyártó három éve mutatta be első teljesen elektromos buszát. A 7900 Electricre eddig Norvégián kívül Svédországból, Luxemburgból és az Egyesült Királyságból érkezett megrendelés. A gyári adatok szerint az elektromos Volvo busz 80 százalékkal kevesebb „üzemanyagot” használ fel dízeles társaihoz képest.