Meglepő hírt közölt a német MAN Truck&Bus sajtóoldala: megkezdődött az elektromos TGE, vagyis a Crafter ikertestvérének elektromos változatának forgalmazása. Mint ismeretes a Volkswagen 2018 szeptemberére ígérte az eCrafter értékesítését, arról azonban nem lehetett olvasni, hogy az eTGE beelőzi az ikertestvért.
Az MAN első sorozatgyártású elektromos kisfurgonja lényegében a Crafter hajtásláncát kapja. A modellt állandó mágneses szinkronmotorral szerelik, melynek legnagyobb teljesítménye 100 kW. A pedál lenyomásával azonnal rendelkezésre álló nyomaték 290 Newtonméter és az eTGE maximális sebessége 90 kilométer/óra lehet.
Az össztömeget illetően a megrendelők 3,5, illetve 4,25 tonnás változatok között választhatnak. A legkisebb hasznos teherbírás 950 kg, míg a legnagyobb 1700 kilogramm. A járművet 36 kWh teljesítményű akkumulátorcsomaggal szerelik, melyet teljesen feltöltve 160 kilométer tesz meg egy szuszra. A gyártó szerint azonban a könnyű teherbírású teherautók 70 százaléka 100 kilométernél kevesebbet fut egy nap.
Az energiatároló egység 40 kW teljesítményű CCS töltővel 45 perc alatt 80 százalékosra tölthető, a Wallbox-os töltés viszont 5 és fél órát, az otthoni 220V-os pedig 9 órát vesz igénybe. A németek tapasztalatai szerint az akkumulátorcsomag 10 év vagy kétezer kisütés után is csak kapacitásának 15 százalékát veszíti el.
Az eTGE gazdag felszereltséggel érhető el, ugyanis az alapfelszereltség része a navigációs rendszer, a fűthető szélvédő, az oldalvédelemmel kiegészített parkolóasszisztens, a fűthető ülés, a LED-es első fényszóró, illetve az elektromos fékasszisztens (EBA). Az MAN TGE ára 69.500 euróról, vagyis átszámítva 21,7 millió forintról indul. Cikkünk keletkezésekor a hazai forgalmazásról még nem volt elérhető információ.