Az idei Warsaw Bus Expón állították ki azt Sprintert, mely off-road terepen érzi magát igazán otthon. A lengyel Mercus dögös VIP-buszt varázsolt az előző generációs Mercedesből, melyet a fekete metálfényezés, a krómozott hűtőrács, az emelt futóművek, valamint a ballonos off-road papucsok tesznek igazán különlegessé.
A sokat sejtető külső mögött business-kényelem rejtőzik: a jármű utasterébe LED-technológiával megvilágított vékonyka lépcsőkön lehet feljutni. Az összesen 18 ülőhellyel szerelt belső térben a fekete különböző árnyalatai köszönnek vissza, igényes köntösbe bujtatva. Az oldaltámaszos bőrülések hűvös tapintása remek karakterrel ruházza fel a járművet. A fekete, rácsozott, hőszigeteléssel ellátott oldalborítás tovább növeli a busz VIP-jellegét.
A légkondicionált utasteret a legutolsó technológiával varázsolták komfortossá. A videorendszer CD/DVD lejátszására is alkalmas, emellett AUX vagy USB-csatlakozás révén külső forrással is összeköthető. Az utastéri LCD-monitoron ugyanakkor ingyenes televízió csatornák is megjeleníthetők a DVBT-dekóder segítségével. A török gyártmányú SEGE VIP üléseknél 220 voltos, illetve USB-csatlakozókat építettek be, emellett külön nappali és éjszakai LED-világítással tették egyedibbé a utasteret. A megfelelő diszkréció érdekében a jármű sötétített oldalablakokat kapott, de a sztenderdeknek megfelelően sötétítőfüggönyök is rendelkezésre állnak.
Bár a jármű orrán látható logó magabiztosan hirdeti a német technológiát, azért az utasterében is elrejtettek néhány Mercedes-csillagot. A fejtámlába varrt logók szerepe minden bizonnyal az, hogy emlékeztessék az utazókat arra, milyen járművön ülnek, még akkor is, ha az i-re a lengyelek tették fel a pontot. Persze vitathatatlan, hogy az egész összkerékhajtású busz a Sprinter 519-esre épül, hajtásáról a Mercedes-Benz 3 ezer köbcentiméteres, 190 lőerős erőforrása gondoskodik. A vezetési élményt tovább fokozza a bi-xexon fényszóró, a tempomat, a digitális klíma, valamint multifunkcionális kormány.
A Mercus viszont nem kevés pénzt, mintegy 90 ezer eurót, vagyis átszámítva 28 millió forintot kér el ezért a járműért. Ezzel az árral és kialakítással valószínűleg szűk vevőkörrel lehet számolni, legalábbis Lengyelországban. Viszont még az kiderülhet, hogy nagy keletje van az off-road VIP-buszoknak, melyeket aztán jól meg lehet tölteni pihenésre vágyó üzletemberekkel.