A paletta háromféle hajtásláncot kínáló Dailyből áll, melyek különböző hosszúságban és felszereltségben rendelhetők. Az olasz konszern kisáruszállítóját negyven évvel ezelőtt mutatták be és a kínálatban már akkor helyet kapott egy 17 köbméteres raktérrel rendelkező jármű.

A modellcsalád gázolajjal tankolható változata a legfejlettebb dízelmotoros járműnek számít a kishaszonjármű-piacon. Ez ugyanis az első valós vezetési körülmények mért károsanyag-kibocsátási értékekkel büszkélkedhet (RDE). Emellett már készen áll a 2020-as környezetvédelmi előírások teljesítésére. Ezt a Daily-t 2.3 literes F1A motor hatja, mely nagyobb összlökettérfogattal és kis nitrogén-oxid-kibocsátással rendelkezik. A Daily RDE 2020 Ready-t emellett stop-start rendszerrel is felszerelték, melynek köszönhetően hét százalékkal kevesebb gázolajat használ fel.

Kékre váltott az Iveco népszerű furgonja 1

A kínálatban teljes mértékben a jövőt képviseli a Daily Electric, mely nevéből adódóan egy zéró károsanyag-kibocsátású jármű. A jármű hajtásáról 109 lóerős, 80 kW teljesítményű háromfázisú aszinkron villanymotor gondoskodik. Az általunk tavaly kipróbált Daily Electric hatótávolsága 200 kilométer és az akkumulátorokra legalább 3 év garanciát kínálnak. A nátrium-nikkel-klorid akksik 400 voltos ipari árammal 10 óra alatt, míg gyorstöltéssel 2 óra alatt tölthetők fel.

A kínálat harmadik tagja a Hi-Matic Nautral Power, melyben 3.0 literes F1C erőforrás dolgozik. A gázüzemű motor 136 lóerős teljesítménnyel és 350 newtonméteres maximális forgatónyomatékkal rendelkezik. A dízelmotoros változatnál 76 százalékkal kevesebb részecskét és 12 százalékkal kevesebb nitrogén-oxidot bocsát ki. Valós városi vezetési körülmények esetében a szén-dioxid kibocsátása általában három százalékkal kisebb, mint a dízelmotoré. Biometánnal üzemeltetve ez az érték viszont akár 95 százalékkal kisebb lehet. A Hi-Matic nyolcfokozatú automata váltónak köszönhetően pedig 2,5 százalékkal kevesebb CNG-t használ fel a Daily.

Kékre váltott az Iveco népszerű furgonja 2

Az Iveco Daily immáron a hatodik generációnál jár és a Blue Power modellcsalád idén büszkén viselheti a Van of the Year ( „Az Év Furgonja”) 2018-as címet. Az új modellek a fényszórók közé festett tengerék sávról, valamint a kék felnikről ismerhetők fel, de ugyanez a szín köszön vissza a kormánykerék varrásán is. Az első Iveco Blue Power a Freddo Kft.-hez került.