Amikor a Lexus megépítette a két üléssoros, másfél köbméteres csomagterű LX 570-est, azzal vicceltünk, hogy haszonjárművet gyártottak. Aztán a Land Rover Discovery lényegült át furgonná, és már nem volt vicces a dolog, most pedig itt a Toyota Land Cruiser Utility Commercial, és már csak egyre tudunk gondolni: tényleg van kereslet a hatalmas luxus-dobozosok iránt.
Persze hogy van, hiszen aki vadászni meg terepezni jár vele, annak nem kell a kényes kárpit a csomagtérben, jól jön viszont, hogy el tudja számolni munkaeszköznek a gépet.
A Land Cruiser kétféle tengelytávval, három- és ötajtós kivitelben kapható. Az utastér megmaradt finomnak, kényeztetőnek – igaz, az üléskárpit szövet, a váltó pedig kézi. A háromajtós modell (4395 mm) raktere 1574 literes, a nagyobbik (4840 mm) verzióé 2216 literes; teherbírásuk 593, illetve 756 kg.
A motor és a hajtáslánc ugyanaz: a 2,8 literes dízel 177 lóerős, nyomatéka tengelytávtól függően 420/450 Nm. Vontatni mindkét verzió 3 tonnát tud. Központi differenciálzáras, felezős összkerékhajtás van az autó alatt.