Nem csak az alakja miatt különleges a fenti képen látható francia hajó. Hajtásáról ugyanis két Scania DI13-as, egyenként 600 lóerős motor gondoskodik. A Clémentine nevet viselő, 25 ülőhelyes személyhajót az Advanced Aerodynamic Vessels (A2V) tervezte.
A hajó formáját egy repülőgép szárnya ihlette, mely újszerű aerodinamikai koncepció megszületését tette lehetővé. Az A2V szakemberei és CFD szimulációs mérnökei az üres papírlaptól a prototípus elkészítéséig közel két évet töltöttek számításokkal és szimulációkkal, hogy kifejlesszék ezt a formát, amely menet közben biztonságosan helyezi át a hajó súlyát a vízről a levegőre.
És hogy mi rejlik a hangzatos szöveg mögött? A Clémentine oldalról repülőgépszárnyat idéző körvonala mindkét oldalon zárt, ami miatt úgy néz ki, mint egy katamarán. Ez alatt a szerkezet alatt a levegő 40-ről 10 csomó sebességre lassul le, túlnyomást hozva létre, míg a szerkezet feletti légáramlás nyomáscsökkentő hatást fejt ki. Ez a jelenség felfelé emeli a felépítményt és jobban kiemeli a hajót a vízből, amely még kis sebességnél is átsiklik a hullámok felett.
A teljes siker érdekében szükség volt némi fogyókúrára is. A Scania-motorok egyenként 300 kilogrammos súlycsökkentést tettek lehetővé. Végeredményben a hajó üzemanyag-felhasználása optimálisabb lett: 50 csomó (hozzávetőlegesen 91 km/óra) sebességnél fogyasztása körülbelül 9 liter/100 kilométer egy utasra vetítve. Összehasonlításképpen a legjobb személyhajók 40 csomós (74 km/óra) sebességnél 30 l/100 km-es értéket produkálnak egy utas esetében.
Az első, 2016-ban átadott Clémentine az afrikai Gabonba került, ahol arra használják, hogy Port-Gentil városából elvigye az utasokat az Omboué folyón az ország belsejében 300 kilométerre található olajmezőkre.