Már készül a TNGA platform következő generációja, és terveink szerint haszonjármű padlólemezt is készítünk belőle – ezzel a bejelentéssel sokkolta egy kerekasztal-beszélgetésen az amerikai sajtó képviselőit Jim Lentz, a Toyota észak-amerikai vezérigazgatója.

A TNGA ugyanaz a Toyotánál, mint az MQB a Volkswagennél, illetve annál több: nem egy konkrét padlólemezről van szó, hanem olyan technológiai csomagról, amelyből jelenleg három padlólemezt származtattak le (GA-C, GA-K és GA-L), és amely első-, hátsó- és összkerékhajtású járművek fejlesztésére egyaránt alkalmas.

Személyautó alapokra készít pickupot a Toyota 1

A jelenlegi TNGA adja a Toyota Priustól a Lexus UX-ig, a Lexus LS-től a Toyota C-HR-ig legalább egy tucatnyi modell alapjait, de a jövőben minden egyes típusát átállítja erre a könnyű, szilárd, mély tömegközéppontú platformra a Toyota – a jelek szerint beleértve a pickupokat is.

A Toyota észak-amerikai piacán a Tundra és a Tacoma viszi a prímet, a Hilux ott nem játszik, így nem tudjuk, ez a kompakt pickup is átáll-e az önhordó szerkezetre – valójában azt sem lehet még tudni, tényleg önhordó lesz-e hamarosan minden Toyota pickup, vagy legalábbis részben meghagyják az alvázas konstrukciót.

Személyautó alapokra készít pickupot a Toyota 9

A piac jelenlegi egyetlen, önhordó pickupja a Honda Ridgeline; a Hyundai hasonló szerkezetű Santa Cruz tanulmányautója (2015) hamarosan szintén gyártásba kerülhet.