A Mercedes-Benz Citaro C2-es típusú autóbuszok idehaza is ismertek, hiszen Budapesten 150 darab van belőlük forgalomban. A német gyártó nemrég megcsinálta az elektromos változatot és a tesztpéldányokat jelenleg is nyúzzák, hogy a sorozatgyártás beindítására kiforrott termék álljon rendelkezésre. A nullemissziós Citaro bemutatása az őszi IAA haszonjármű kiállításon várható.

Ennek ellenére a hamburgi közlekedési vállalat (Hamburger Hochbahn AG) bejelentette, hogy 20 darabot vásárol belőle. Sőt, a cég úgy döntött, hogy 2020-tól csak ehhez hasonló elektromos buszokat fog beszerezni, mert akkumulátortechnológiás buszokkal szeretné zöldebbé tenni járműparkját. Az 1,8 millió lakossal rendelkező városban legalább 1000 busz rója az utakat, évente 212 millió utast szállítva.

A környezetbarát Citarók hajtásáról a hátsó tengelynél elhelyezett – a Citaro G BlueTec hibridből már ismerős -, egyenként 125 kW teljesítményű, 485 newtonméteres forgatónyomatékot leadó kerékagymotorok gondoskodnak. A működtetésükhöz szükséges energiát pedig a 243 kWh összteljesítményű lítiumion-akkumulátorok biztosítják. A gyártó egyedi hőmenedzselő rendszert ígér az energiatároló egységekhez, melynek köszönhetőn optimálisabb energiafelhasználás és nagyobb hatótávolság állhat rendelkezésre.

Még be sem mutatták, máris vettek belőle 1

A német konszern rohamtempóban lép be a városi buszok terén az elektromobilitásba, hiszen 2015-ben csak az évtized végére időzítették az elektromos Citaro megjelenését, majd tavaly bejelentették, hogy már 2018 végén megindulhat a gyártásuk. A Hamburgnak leszállítandó flotta első két darabját is még ebben az esztendőben átadják.

A német közlekedési vállalat és a Mercedes-Benz együttműködése régmúltba nyúló gyökerekkel rendelkezik. 40 évvel ezelőtt részt vettek az első háromágú csillaggal ellátott tolócsuklós busz kifejlesztésében, illetve az elsők között helyezte forgalomba 1997-ben az első generációs Citarót. Azóta több mint 1000 darab Citarót vettek. Maga a modell pedig minden idők legsikeresebb városi buszának számít, hiszen az első két generációból több mint 50 ezer talált gazdára világszerte.