A második világháború után több ágazatban termelési kapacitáshiány jelentkezett, ami gondokat okozott a lakosság igények kielégítésében Magyarországon. Éppen ezért a gyáraknak fő profiljuk mellett kiegészítő tevékenységeket kellett folytatniuk. Nem volt ez másképp az Ikarus Karosszéria- és Járműgyár esetében sem, melynek babakocsit, illetve gyerekjátékokat kellett készítenie.
A babakocsik gyártása 1952-ben indult és egészen a ’60-as évek elejéig tartott. Ez idő alatt több tízezer babakocsi és sport babakocsi készült el az Ikarusnál. A buszgyártónak 1954-ben még az Esztergomi Sportárutermelő Vállalat is besegített, legalább 5000 darab faalkatrésszel.
Az Ikarus által gyártott babakocsi mai szemmel nézve leginkább egy kisteherautóra emlékeztet. Kialakításából fakadóan viszont teljesen esőbiztos utazást kínált a baba számára, mert a fej fölötti részen zárható reléje volt, lejjebb pedig kapcsokkal rögzíthető takaró védte a csecsemőket az esőcseppektől. Kétoldalt egy-egy celluloidból készült kémlelő ablak állt rendelkezésre, így a szülők bármikor ellenőrizhették, hogy felébredt-e a kisbabájuk.
Korabeli képek tanulsága szerint az Ikarus babakocsi olyan tágas volt, hogy félig ülő pozícióban is utazhatott benne a baba ( ha már képes volt rá). Fontos előnyei közé tartozott, hogy borításként kívül-belül könnyen tisztítható műbőrt használtak fel, oldalra kitolt kerekeire pedig krómozott sárvédőket tettek.
Napjainkra meglehetősen kevés maradt fenn az Ikarus babakocsikból. A világhálón azonban időről-időre előkerülnek felújított darabok. Itt például 120 ezer forintért, több mint 60 éves babakocsit kínálnak eladásra, itt viszont egy gyerekjátéknak készült változatot árulnak 32 200 forintért. 2016-ban egy eredeti darab a Közlekedési Múzeum gyűjteményébe került, így az intézmény megnyitásakor a többi felújított járművel együtt remélhetőleg azt is megtekintheti a nagyközönség.