A Scania tűzoltóautók kétféle hosszúságban (P28 és P31) is rendelhetők. A hosszabb változat kétféle - normál, illetve alacsony – tetőmagasságban készülhet.
Tágasak és kényelmesek a megújult fülkék. Az előrejelzések szerint egy évtizeden belül a Föld népességének 60 százaléka városokban fog élni. Még nagyobb szükség lehet tehát az áruelosztó teherautókra, mint eddig valaha.
Mintha csak egy személyautóban ülnénk: egyszerű és letisztult a digitális klíma kezelőfelülete.
A tűzoltóautóban ilyen kis kamera segíti a sofőrt a tájékozódásban.
Az áruszállítókhoz képest a G450-es igazi monstrumnak tűnik. Ennek ellenére nagyon könnyű vele a manőverezés.
A hulladékszállító járműveknél is kiváló alternatíva lehet a CNG. A svédek szerint a helyi és a regionális áruszállításban egyelőre a belsőégésű motorok jelentenek reális alternatívát az elektromos hajtáslánccal szemben. Ez a trend a következő évtized elejére megfordulhat a technológiai fejlesztéseknek köszönhetően.
A Scania a tesztvezetés idejére egy stockholmi utcát imitáló szakaszt is felépített. A kép csalóka, jóval szűkebbnek tűnt a valóságban.
A görbített kormány tovább fokozza a sportos hatást.
10 centivel süllyeszthető a karosszéria, ami a gyakori megállásokkal járó feladatoknál, így például a hulladékszállításnál jön jól.
Sima fehérben is nagyon jól néz ki a Scania P220-as teherautó.
A műszerfal éjszakai megvilágítása.
Praktikus megoldás: az automataváltó és a retarder egy karon kezelhető.
Az új műszerfal áttekinthetőbb és nem utolsósorban sportosabb lett. Végre ebben a szegmensben is mert valaki a hagyományostól jobbat csinálni.
Az ajtó kinyitásával automatikusan kényelmes lépcső hajlik le.
A P-legénységi fülkével szerelt teherautókat egyes dél-amerikai országokban szervizkocsinak is használják.
A Scania City Window eltünteti azokat a holttereket, amelyek városi forgalomban zavaróak lehetnek.
A kétlépcsős L-szériás fülkénél nem az alapfelszereltség része a karosszéria leengedése, míg az egylépcsősnél igen.
A P legénységi fülkéjében kívülről is nyitható az üléspad alatt kialakított tároló.
Az új LED-technológiás lámpák nagyon jól állnak a P- G-szériának.
Az alkoholszonda opcionális, ámde nagyon hasznos. Nem engedi beindítani a motort, ha alkoholt érzékel.
A rendszer úgy van kalibrálva, hogy ha az AdBlue folyadék 20 százalékos szintre csökken, akkor figyelmeztetést küld a sofőrnek, ha pedig 10 százalékra csökken, akkor automatikusan leállítja a motort elkerülve ezzel a komolyabb károsodásokat.
A napfénytető opcionális, ámde jóval világosabbá tudja varázsolni a fülkét.
Személyautóból átülve a leggyorsabban a P220-ast lehet megszokni.
Az új generációs teherautókhoz a Scania 18 féle blokkot kínál, összesen 4 féle motorcsaládból 220 és 730 lóerő közötti teljesítményszinteken.
A svéd gyártó az R-szériával kezdte termékkínálatában megújítását 2016-ban.
Az L320-as CNG-s kukásautó legénységi fülkéje. Középen, a motorsátorra szerelt üléseken két fő is elfér.
Hálófülkés G450-es Scania, mely ezzel a specifikációval a távolsági áruszállításban vethető be.
Nappali fülkés G410-es Scania.
Az újságírók vezetési tudásukról is számot adhattak. Itt a feladat az volt, hogy meg kellett érinteni a kerékkel a rudat.
A bemutatóra a Scania demó központjában, Södertäljében került sor.
Készül a Scania graffiti.
Az L-széria leleplezésének pillanata. Ilyenkor azért megdobban az ember szíve, még akkor is, ha korábban már látható volt róla néhány fotó.
A képen látható LB81 –es modell gyártását a Scania 1980-ban indította el.
1968-ban 200 darab L110-es teherautót adtak el Kínába. Két évvel később pedig újabb kétszáz darabot vásároltak a kínaiak, amelyeket Afrikában a Tanzánia-Zambia közötti vasút építésénél vetettek be. Ezen járművek sikerét korábban a Scania-Vabis teherautók alapozták meg.
1925-ben a Scania-Vabis bemutatta az új 314-es teherautó szériát, mely olyan innovációkat mutatott fel, mint például a légtömlős abroncs, vagy vizes kuplungtárcsa. A jármű hajtásáról 3,5 literes 36 lóerős erőforrás gondoskodott, később 4,3 literes 50 lóerős motorral szerelték ezeket a teherautókat.
Ez a Scania Bulldog 1932-ben új korszakot indított el a buszközlekedésben. A mérnökök a motort az első tengely fölé építették be, így a jármű nagyobb utaskapacitásra tett szert. A második világháború alatt az üzemanyag-ellátás nehézségei miatt a gyártó által előállított gázzal közlekedett. 25 év alatt 2 250 000 kilométer került bele.
A Scania újra gondolta a P-legénységi fülkéket. A legfontosabb változás, hogy a kérés esetén a toldás nem a két fülke közé, hanem mögé kerül. Ez gyorsítja a gyártást.
P 280-as akár ilyen, darus kivitelben is megvásárolható.
A P-szériánál újdonság, hogy ha megrendelő hűtött raktérrel kéri, akkor a hűtőegység nem a fülke tetején, hanem amögött kerül beépítésre, így lényegében észrevétlen marad.
A Scania L-szériát kifejezetten a városi forgalom igényeinek megfelelően tervezték újra. Újdonság az alacsony belépésű (LE) fülke.
A G-széria az építőipari feladatokra is bevethető.
Az online kereskedelem legalább 15 százalékos növekedést produkált Európában, 2017-ben. Az áruk szállításához azonban nélkülözhetetlenek a városi teherautók.
A kép jól érzékeltetni mennyire alacsonyan van az L-széria fülkéje.
Praktikus, kihúzható tároló egy G-szériás teherautóból.
A P280-assal is jól el lehet férni a keskeny utcákban.