A német cég 8-as osztályú akkumulátortechnológiás nyerges vontatóról, valamint egy közepes teherbírású áruelosztóról rántotta le a leplet. Előbbi a 2016-ban bemutatott Cascadiára épül, a hajtásláncot leszámítva teljesen azonos vele. Hajtásáról 730 lóerős elektromotor gondoskodik, működtetéséhez szükséges energia tárolására pedig 550 kWh teljesítményű akkumulátorcsomag szolgál. Teljes feltöltéssel az eCascadia 400 kilométert képes megtenni, de gyorstöltéssel az akkumulátorok 90 perc alatt 80 százalékosra tölthetőek, ami további 320 kilométer megtételére elegendő.

A regionális fuvarokra tervezett Freigthliner eM2-est 480 lóerős elektromotorral és 325 kWh teljesítményű akkumulátorcsomaggal szerelték. A nappali fülkés teherautó 230 mérföldet, vagyis 370 kilométert tud megtenni egyetlen feltöltéssel. Akkumulátorait gyorstöltéssel 60 perc alatt lehet feltölteni 80 százalékosra, mellyel további 300 kilométer tehető meg. Mindkét modellből összesen 30 darabot adnak át előre kiválasztott észak-amerikai üzemeltetőknek. Később a tapasztalatokat begyűjtik és felhasználják azokat a sorozatgyártás beindítása előtt.

A Daimler célja, hogy felvegye a versenyt a Tesla meglévő és a Volkswagen készülő elektromos teherautóival. Ennek ellenére nem kis előnyt ad, hiszen az új elektromos haszonjárművek sorozatgyártása csak 2021-től indulna meg, míg a Tesla 2020-tól kezdi gyártani 800 kilométeres hatótávval rendelkező nyerges vontatóját. A Volkswagen AG partnere, a Navistar pedig jövőre dobja piacra akkumulátortechnológiás teherautóját.

Amerikában a fuvarozó és logisztikai ágazat úgy számol, hogy a szigorodó környezetvédelmi normák miatt elkerülhetetlen lesz az elektromos járművek beszerzése. Bár ezen járművek alacsonyabb üzemeltetési és karbantartási költséggel tarthatók fenn, az akkumulátorok viszonylag nagy tömege csökkenti a hasznos terhelhetőséget.

A Daimler 2019-ig 2,5 milliárd eurót fordít nehéz-teherjármű-gyártó érdekeltségénél kutatás-fejlesztési beruházásokra, ezen belül 500 millió eurót haszongépjárművek elektromosjármű-technológiájára.