A hamburgi központú MOIA-ról még nem igazán lehet tudni, mi akar lenni, de az biztos, hogy forradalmasítani szeretné a városi közlekedést. Ennek érdekében saját flottát hoznak létre. A VW leányvállalata erre az évre tervezte bemutatni szolgáltatásait, azonban a legfrissebb hírek szerint is csak 2019-ban tudnak elindulni.

A cég a VW Crafter alapjaira épített elektromos minibuszokat eresztene az utcákra, hogy azokkal utazzanak azok, akik gyorsan és kényelmesen akarnak eljutni A pontból B-be. Első körben 200 darab járművel biztosítanák a szolgáltatást, de 2021-re már 500 járművük lenne. Az első járművek biztosan Hamburgban állnak forgalomba, ugyanis a metropolisz áprilisban megadta az engedélyt.

Ha ez beválik, akkor retteghetnek a taxisok 1

A cég elsődleges célja, hogy Amerikában és Európában több mint egymillió légszennyező autótól szabadítsák meg a városi közlekedést. A MOIA minibuszok alkalmazás segítségével lesznek megrendelhetők és a járművek az azonos, vagy egymáshoz közel eső úti célok alapján szednék össze az utasokat. A szolgáltatás árszínvonala a tervek szerint valahol a busz és a taxi között lesz.

Ha ez beválik, akkor retteghetnek a taxisok 2

A MOIA színeiben közlekedő minibuszok a WLTP-szabvány szerint 300 kilométert képesek megtenni egy feltöltéssel és CCS-töltővel 30 perc alatt tölthetők fel az akkumulátoraik 80 százalékosra. Egy minibuszon 6 ülőhely van és tárolókat is kialakítottak az utasok csomagjainak a belső térben. Nem valószínű, hogy a cég más gyártmányú elektromos kisbusszal is szállítana utasokat a jövőben, ugyanis a MOIA-t a Volkswagen Haszonjárművek és VW Osnabrück alapította múlt év végén.