Idén januárban sokan izgultak Nászer el-Attija teljesítménye miatt a Dakar-ralin: kik annak szurkoltak, hogy a katari versenyző vigye győzelemre a dél-afrikai építésű, hatalmas V8-as benzinmotorral szerelt Toyota Hiluxot, kik amiatt rágták tövig a körmüket, nehogy valahogy befogja a Peugeot-s Carlos Sainz-ot, és elvegye tőle második Dakar-győzelmét.
Akik az előbbi táborba tartoztak, azok most örülhetnek: nem, nem vették el Sainz aranyérmét, viszont a Toyota dél-afrikai filiáléja megépítette a Hilux Dakar-kiadását. Mármint csupán nevében Dakar: a versenytechnika helyett csupán néhány matrica utal a rokonságra.
Az autó motorikusan nem változott a gyárihoz képest (ami az ottani viszonyok mellett 177 lóerős 2,8 literes dízelmotort, vagy 238 lóerős 4.0 V8-as szívó benzinest jelent), a futóművet sem emelték meg, viszont új a hűtőmaszk, látványos az exkluzív narancssárga fényezés, különleges a ködlámpa háza, és van kartervédő lemez.
Az utastérben fekete tetőkárpit, fehér számlapú, fogaskereket mintázó műszerek (narancssárga mutatóval), valamint a multimédia rendszer egyedi indító animációja segít beleélni magunkat a terepralisok kalandjaiba. Mármint ha Dél-Afrikában, de legalábbis jobbkormányos piacon élünk.