A tárnák kegyetlen fizikai és klimatikus viszonyait nem sok gépkocsi bírja ki sokáig – a tapasztalatok szerint a Toyota Land Cruiser 70-es szériája egyike ezeknek a keveseknek.

A föld alá süllyed az elektromos Land Cruiser 1

Dízelmotorjával viszont ennek sincs sok keresnivalója a nehezen és költségesen szellőztethető járatokban, ráadásul amióta nem csak károsak a dízel koromrészecskéi, de tudjuk is róluk, hogy károsak, a dolgozóknak sem nagy öröm dízelüzemű járművekkel járni-kelni a mélyben.

Az ebben rejlő piaci lehetőséget látta meg a Voltra nevű ausztrál vállalkozás, amikor elkezdtek villany–teherautókat építeni helyi bányatársaságoknak. Eddig két autóval készültek el; mindkettő a Toyota LC79-es pickup alapjaira épült.

A munka a jármű egészséges kibelezésével kezdődik, majd amikor a komplett hajtásláncot, a hűtőrendszert, az üzemanyagtartályt és az autó előéletéhez köthető, minden egyéb komponenst kidobtak a Land Cruiserből, jöhetnek az akkumulátorok – természetesen tökéletesen víz- és porzáró tokozásban –, majd az összes többi elem. Az összkerékhajtás és a felező maradt, azokat változatlanul hasznosítja a jármű.

Az elektromos pickup meghajtása jóval kevesebb alkatrészből áll, mint az eredetié, így egyszerűbb a karbantartás, de a csökkent zaj- és rezgésszint miatt a használat is kellemesebb.  Az autó 20 százalékos töltöttségi szintről gyorstöltővel 40 perc, egyszerű háztartási hálózatról 5,5 óra alatt tölthető tele.

A Toyota Voltra eCruiser állandó teljesítménye 66 kW, csúcsteljesítménye 104 kW (140 LE); a nyomatéki csúcs 256 Nm.