Üzemanyagcellás járművekkel folytatja elektromos haszonjármű-kínálatának bővítését a Mercedes-Benz. A német gyártó olyan lakóautó prototípusát mutatta be, melyben a hidrogén és oxigén kémiai egyesülésével létrejövő energia gondoskodik az elektromotor hajtásáról. A Sprinter F-Cell  hajtáslánca 147 kW-os (200 LE) teljesítményre és 350 newtonméteres nyomaték leadására képes.

A járművet alapból három tartállyal szerelték, melyek összesen 4,5 kilogramm hidrogént tudnak magukkal cipelni egy útra. Ez 300 kilométerre elegendő mennyiség, viszont a gyártó tájékoztatása szerint a hatótáv további tartályok beszerelésével 500 kilométerre növelhető. A beépített akkumulátor pedig nem csak az üzemanyagcella működése során keletkező felesleges energia tárolására alkalmas, hanem akár külön csatlakozóval fel is tölthető, plusz 30 kilométerrel megnövelve hatótávot.

Ebből a Sprinterből még csak egy van 1

A Sprinter F-Cell csendes és tiszta üzemmódot kínál, hiszen kipufogójából mindössze vízgőz távozik. Az üzemanyagcella hatásfoka ráadásul 55-60 százalékkal nagyobb, mint a belső égésű motoré, emellett gyors töltési lehetőséget biztosít.  Bár sajnos belső kép még nem áll rendelkezésre róla, a Mercedes-Benz szerint a hajtáslánc elrendezésének köszönhetően a prototípus tágas beltérrel büszkélkedhet. Mindez annak köszönhető, hogy a hidrogéntartályokat az alvázba integrálták, az üzemanyagcella pedig a jármű orrában kapott helyet.

A Concept Sprinter F-Cell akár platós kisteherautóként is megfelelő választás lehet, a hajtáslánc optimális elrendezésének, valamint a hátsó-kerék hajtásnak köszönhetően. Ha németek megkezdik a szériagyártást, akkor remélhetőleg a vásárlóknak a töltés miatt sem kell majd aggódniuk, Németországban ugyanis jelenleg 45 hidrogén-töltőállomás van és ez a szám 5 éven belül 400-ra nőhet. Nyugat-Európában viszont egyelőre gyérebb hálózat áll rendelkezésre.