A fehérorosz Minszki Autógyár, – melyet leginkább MAZ-ként ismernek a magyarok – távol-keleti furgonokat fog összeszerelni. Egy orosz hírportál szúrta ki, hogy Kína első számú haszonjármű márkájaként emlegetett vállalata, a JAC hosszútávú megállapodást kötött a posztszovjet céggel. Eszerint a jövőben a Sunray modellcsalád két variánsa készülhet Minszkben.
A kínai fejlesztésű járművek MAZ márkanévvel fognak legördülni a gyártósorról, még akkor is, ha a főegységeket és az alkatrészeket Kínából importálják. Nagy valószínűséggel azonban a fehérorosz gyártó saját komponenseket is beépít majd. A Sunray személyszállítós változata a MAZ 281-es típusszámot kapta, míg a furgon MAZ 3650 típusszám alatt fog futni.
A személyszállítós változat 6 méter hosszú, tengelytávja pedig 3,57 méter. A megrendelő igényeinek megfelelően számos üléselrendezéssel, a sofőrt is beleértve 9, vagy akár 13 üléssel is készülhet. Az áruszállítós variáns, a MAZ 3650-es szintén hat méter hosszú, de kétféle – 2,96 és 4,9 méteres – tengelytávval rendelhető. A jármű önsúlya 2,3 – 2,5 tonna, össztömege pedig elérheti a 4 tonnát.
Mindkét variánst a JAC 2.8 literes, 2771 köbcentis, soros elrendezésű, 150 lóerős erőforrásával gyártják, mely 355 newtonméteres nyomaték leadására képes. Az Euro 3-as motorhoz 5+1 sebességes manuális váltó csatlakozik, automata viszont egyelőre nincs a kínálatban.
A futóművet az első tengelynél MacPherson független kerékfelfüggesztéssel, hátul pedig laprugóval szerelik. A jármű fékezéséről a vákuumos rásegítésű fékrendszer gondoskodik, melyben elől tárcsafék, hátul pedig dobfék dolgozik. Az elektronikus fékerőelosztó ( EBD) valamint a blokkolásgátló (ABS) az alapfelszereltség része.
A modell erős hasonlóságot mutat a második generációs Sprinterrel, de a JAC szerint ez nem igaz. Formatervét egy torinói csapat, belsejét pedig a tokiói székhelyű japán dizájncentrum tervezte. A MAZ egyelőre nem adott információkat a forgalmazás részleteiről, így az árazásról sem. Azt sem lehet egyelőre tudni, hogy vajon gyártani fogják-e elektromos verzióban is, hiszen a kínaiak már szériában kínálják az akkumulátor technológiás hajtásrendszert ehhez a modellhez. Elektromos változatban pedig akár az EU piacán is megjelenhetnének vele a fehéroroszok.