Különleges off-road tűzoltóautót épített a Tatra, melyet akár a nagyobb erdőtüzeknél is be lehet vetni. A négytengelyes jószág a TIGON elnevezést kapta, mely a „tiger” (tigris), illetve a „lioness”  (nőstény oroszlán) szóból tevődik össze. A jármű arra a T 815-ös alvázra épül, mellyel a cseh gyártó már hat alkalommal nyerte meg a Dakart. Nem véletlenül, hiszen olyan feladatok teljesítésére tervezték, melyben a maximális helytállás a fő szempont.

A 8×8-as hajtásképletű alváz különlegessége a csővázas kialakításban rejlik. A konstrukció fő előnye, hogy 30 százalékkal nagyobb szerkezeti merevséggel rendelkezik a létravázas teherautókkal szemben. A fő teherviselő elemekre, az alvázra és a segédvázra ezáltal nem hatnak fizikai megpróbáltatások, nem is törnek el. A féltengelyek szabadon csatlakoznak a csővázhoz, így a kerekek között nincs merev kapcsolat. Ennek eredményeképpen pedig a jármű egyenetlen terepen is képes valamennyi abroncsát a földön tartani, biztosítva az optimális vonó-, vagy fékezőerőt.

A Tatra összehozta a tigrist az oroszlánnal 1

A jármű hosszúsága eléri a 12,26 métert, vagyis van olyan hosszú, mint egy szóló busz. Szélessége 2,90 méter, magassága pedig közel négy méter. Súlya pedig meghaladja egy nyerges vontatóból és egy félpótból álló szerelvényét, ugyanis 43 tonnás össztömeggel rendelkezik.

Ekkora tömeg megmozgatásához szükség van egy izmos motorra. A 21 colos off-road radiál abroncsokon guruló monstrum hajtásáról a Volvo D16-os, 700 lóerős (515 kW), Tier 2-es besorolású erőforrása gondoskodik, melyhez az Allison hétsebességes automata váltója csatlakozik. Ezzel a motorral 120 kilométer/órás sebességgel képes repeszteni, ha a terepviszonyok lehetővé teszik. De ha nem, akkor is jól jön a kraft, mert a TIGON gázlómélysége eléri a 0,8 métert.

A Tatra összehozta a tigrist az oroszlánnal 2

Az ötszemélyes, ikerfülkével rendelkező járművet a Rosenbauer nagy teljesítményű tűzoltó rendszerével szerelték, mely a beépített pumpáknak köszönhetően 10 baros nyomáson percenként 12,5 ezer liter vizet, illetve 14 baron 1200 liter habképző anyagot képes szállítani a vízágyúkhoz. A tűzoltórendszer egyszerűen kezelhető egy billentyűzet segítségével, de opcionálisan a Rosenbauer LCS 2.0-s fejlesztése is beépíthető, melyhez már 30 centiméter átmérőjű érintőképernyős kezelőfelület is tartozik. A tűzoltóautó tetején található fecskendők hatékonyságát jól mutatja, hogy akár 120 méteres távolságba is el tudják juttatni a vizet.

A TIGON minden szempontból a Tatra csúcsmodelljének tekinthető az off-road tűzoltóautók szegmensében. A cseh gyártó ezzel a húzásával a következő évekre is bebiztosította megrendelésállományát.