A Daimler bejelentette, hogy 2019-től a csoport valamennyi turistabuszánál az alapfelszereltség része lesz a legújabb, negyedik generációs vészfékasszisztens (ABA 4).  Ennek azért van jelentősége, mert komoly mértékben javulhat a biciklis- és gyalogosvédelem a német gyártó által gyártott buszok körül.

Az ABA 4 asszisztens lényegében ugyanazt a kombinált radartechnológiát használja, mint a Mercedes-Benz személyautóknál és teherautóknál alkalmazott vészfékezési rendszer. A fejlesztés a nagyobb, illetve a rövidebb távolságban működő radarjeleket veszi figyelembe. Előbbi a jármű előtt, legfeljebb 250 méteres tartományban képes a személyautók és haszonjárművek észlelésére, legfeljebb 100 kilométer/órás sebességig. A bicikliseket ugyanakkor 160 méteres, míg a gyalogosokat 80 méteres távolságban tudja beazonosítani a jármű orra előtt.

A rövidebb távolságban dolgozó radar pedig 70 méterig lát el, de nemcsak a jármű orrát, hanem a kocsitest valamennyi oldalát figyeli a gyalogosok és a biciklisek védelmében. Az ABA 4 kétféle beállításban használható: veszély esetén automatikusan aktiválhatja a hangkürtöt, vagy azonnal megkezdheti a vészfékezést.

Az alapfelszereltség része lett a Mercedes-Benznél a gyalogosvédelem 1

A Daimler további vezetéstámogató rendszereket tesz elérhetővé autóbuszainál. A Mercedes-Benz városi buszainál bevezeti a preventív fékezési asszisztenst (PBA), mely ütközés veszélye esetén figyelmezteti a sofőrt és automatikusan lassítani kezdi a járművet, ha továbbra is fennáll a baleset veszélye az álló, vagy mozgó objektummal. A PBA a Citarónál, a Capacitynél és a Concectónál is az extrák listáján lesz fellelhető.

A holttérfigyelő rendszer ugyancsak kiveszi a részét a gyalogosok és biciklisek védelméből: ha a jármű mellett valaki drótszamáron halad el, akkor a vezetőoldali visszapillantó tükörben és a műszerfalon automatikusan felvillan egy sárga háromszög. A Citarónál a visszapillantó helyett az ajtó felőli oldalon, a karosszéria A-oszlopán aktiválódik a vizuális jelzés. Ha mindez nem lenne elég, akkor az asszisztens akár a vezetőülés vibrációjával is képes felhívni a sofőr figyelmét a veszélyre. A holttérfigyelő rendszer valamennyi Mercedes-Benz autóbuszhoz, illetve a Setra TopClass és ComfortClass 500-as modellekhez elérhető.

A holttérfigyelő rendszer és az ABA 4 képében viszonylag új fejlesztéssel ismerkedhetnek meg az üzemeltetők, ugyanis mindkét vezetéstámogató rendszer tavaly debütált a Setra S 531 DT emeletes autóbuszában.