Végeredményben az újdonság erős hasonlóságot mutat a Volvo FH-val, kis rosszindulattal még koppintásnak is lehetne nevezni. Neve azonban még nincs neki. A bemutatott járművön mindössze egy Ford Trucks felirat volt, viszont szakmai körökben erről a modellről, mint a Cargo utódjáról beszélnek. Kétség nem fér hozzá, a Ford Otosan kínálatában eddig hiányzott egy rendes, nagyfülkés nyerges vontató. A korábbi Cargo-ók nemzetközizésre nem igazán voltak használhatók, ezért szükség volt már egy minden igényt kielégítő nyergesre.

Az újdonság fittyet hány a dízel népszerűségének rohamos csökkenésére. Hajtásáról a Ford új, 12.7 literes Ecotorq motorja gondoskodik, mely 500 lóerős teljesítményre képes. Az erőforráshoz pedig 12 sebességes automataváltó csatlakozik. A konvencionális hajtáslánc ellenére a Ford Otosan optimista. A modellnek új gyárat építenek és úgy számolnak, hogy eleinte csak a legyártott mennyiség harmada fog exportra menni, majd később az arány olyan lesz, mint a Ford Transit esetében.

A Ford Otosan tájékoztatása szerint emellett folyamatban vannak licenctárgyalások is a brazil és a kínai piacra. Ha ezek megvalósulnak, akkor valamennyi főegységet, alkatrészt Törökországból szállítanának az érintett államokba. Otthon is szeretné erősíteni jelenlétét a cég: ez év végére 40 százalékos, az évtized végére pedig 50 százalékos piaci részesedést kívánnak elérni.

Az új nyerges vontatót a szeptemberi hannoveri IAA haszonjármű-kiállításon fogják leleplezni.