A minél kisebb fogyasztás megvalósítása érdekében számos eszköz lehet az üzemeltető kezében. A Scania ügyfelei eddig alapvetően az Active Prediction előnyeit használhatták ki. Ez a fejlesztés a jármű előtt három kilométerrel meg tudja határozni a szükséges fokozatváltási és sebesség szabályozási stratégiát, az elektronikus térkép domborzati adatai, illetve a GPS információinak felhasználásával.

Bár a hagyományos sebességtartó automatikához képest az Active Prediction 6-7 százalékkal több üzemanyagot képes megtakarítani, a Scania újabb funkciót tett elérhetővé ezen a téren. A Pulse&Glide nevű újítás lényegében az üresbe kapcsolt sebességváltóval történő gurulás idejét tolja ki a sebesség növelésével, majd a szabadon futás aktiválásával.

A mérnökök által végzett szimulációs elemzések azt mutatták, hogy a közvetlenül az üresben történő gurulás előtt megnövelt sebesség jó hatással van az üzemanyag-felhasználásra. A szakemberek célja az volt, hogy elérjék, mindezt a rendszer automatikusan tegye meg.

A szabadon gurítás olyan enyhe lejtőn is alkalmazható, mely normál körülmények esetén nem lenne elég meredek a sebesség megtartásához.  A fejlesztés az aktív sebességtartó automatikával ellátott Active Prediction (CCAP) rendszer részét képezi, aktiválásával további 1,5 százalékos üzemanyag-fogyasztás érhető el.