A Transit Custom PHEV-ben fejlett hibrid rendszer dolgozik, mely akár 50 kilométert is képes megtenni nulla károsanyag-kibocsátással. A beépített, folyadékhűtéses, lítiumionos akkumulátorok töltéséről menet közben a Ford 1 literes EcoBoost motorja gondoskodik. Így a Transit hatótávolsága 500 kilométerre nő.
Az akkumulátorcsomag a rakodótér padlója alatt kapott helyet, ennek köszönhetően a teljes hasznos tér ugyanakkora, mint a konvencionális Transit Customban. További újdonság a jármű megújult műszerfala, melyet PHEV-információs kijelző egészít ki.
A 48 voltos mHEV-technológiás Transitban 2 literes EcoBlue dízelmotor dolgozik. Ezt a változatot elsősorban a gyakori elindulásokkal és megállásokkal járó városi forgalomra tervezték, így a hagyományoshoz képest jóval alacsonyabb lehet az üzemanyag-fogyasztása. Az mHEV-rendszer ugyanis elektromos árammá alakítja és egy 48 voltos lítiumion akkumulátorban tárolja el a lassítás energiáját, ami a jármű hajtásában és az elektromos berendezések működtetésében kerül hasznosításra.
A hibrid változatok mellett érkezik egy 2 tonnás, dízel Transit is, mely üzemanyag-takarékos motorokkal és nagyobb hasznos teherbírással áll az üzemeltetők rendelkezésére. Ezt a változatot hálózatba kapcsolt fedélzeti rendszerrel, valamint fejlettebb vezetéstámogató rendszerekkel dobják piacra 2019 közepén. A vállalat mérnökei a frontrészt, a belső teret, valamint a rakteret sem hagyták érintetlenül.
A nagyközönség számára szeptember 20-27. között nyitva álló hannoveri expón az érdeklődök a nemrég bemutatott Ford Ranger Raptort is megtekinthetik, továbbá megismerkedhetnek a Ford legújabb telematikai szolgáltatásaival is.