A bányadömperek a kereken guruló szárazföldi járművek masztodonjai. Nincs náluk hatalmasabb, de főleg bányákban érzik magukat elemükben, így az oda történő eljutást a jó öreg kamionokra kell bízni.
Ezek a szállítmányozók pedig megoldják a feladatot, három traktor és egy 10 tengelyes platform kell az óriási dömper mozgatásához. Munkájukat nehezíti a saras, murvás, lejtős út, ha ez a rakomány megindul, akkor nincs az az ismert erő, ami megállítja.
Közzétette: Extrapesados – 2018. augusztus 18., szombat
A szállítmány nem mellesleg egy Liebherr T282B, ami a gyártás indulásakor, 2011-ben a világ legnagyobbjának számított, azóta átvette helyét a Belaz 75710. Így már csak a második a sorban, de méretei még mindig megdöbbentőek: üres tömege 203, maximális rakománya 365, maximális tömege 592 tonna. A 7,4 méter magas gigász főképp bányákban érzi jól magát, ahol a 90 literes, 3650 lóerős dízelmotor és a Siemens villanymotorok kettősének köszönhetően akár 65 km/órával is haladhat.
A teherautó körülbelül 3,5 millió dollárba (980 millió forint) kerül, CD-lejátszó és légkondicionáló-rendszer szabadon választható.