A Scania Interlink Medium Decker LNG egyedülálló a maga nemében, hiszen nem készült még a világon ilyen hajtással távolsági autóbusz. Ennek az az egyszerű oka, hogy a LNG-tartályt nem lehet a tetőre szerelni, mindenképp valahol a karosszériában kell neki helyet szorítani, ami komolyabb konstrukciós megoldásokat igényel. Az LNG annyiban különbözik a sűrített földgáztól (CNG), hogy -162 Celsius fokra lehűtve 610-szer sűrűbb lesz nála, ezért jóval kevesebb helyet foglal.

A svéd gyártó azzal indokolta a döntést, hogy az LNG egyre keresettebb üzemanyagnak számít Európa-szerte. Az sem elhanyagolandó tényező, hogy üzemanyagként történő elégetésekor 20 százalékkal kevesebb szén-dioxid kerül a levegőbe, nitrogén-oxid pedig szinte egyáltalán nem keletkezik melléktermékként.

Cseppfolyósított földgázzal hajtott távolsági autóbuszt mutat be a Scania 1

Biogázból előállított LNG-vel pedig akár 90 százalékkal is csökkenthető a szén-dioxid-kibocsátás. Ezzel az üzemanyaggal ráadásul ezer kilométeres hatótávolságot tud elérni az autóbusz, ami nagyobb, mint amit egy hasonló kategóriás dízel busszal meg lehetne tenni.

Az LNG távolsági autóbusz mellett a Scania a jövő héten kezdődő IAA-n bemutatja az elektromos Citywide LF modellt is, mely menetrendszerűen közlekedik az észak-svédországi Östersund városában.  Az IAA-n a látogatók első kézből szerezhetnek tapasztalatokat a busszal a kiállítás területén kijelölt belső útvonalon.