Az „utolsó mérföld” megtételére szolgáló közlekedési eszközök nem csak a személy-, hanem az áruszállításban is egyre inkább teret fognak nyerni, legalábbis a Renault szerint. Ezek az elosztópont (utasoknál metró vagy HÉV állomástól) és a végső úti cél közötti, rendszerint pár száz méternél nem hosszabb távon biztosítanak kényelmes, gyors, hatékony közlekedést.
A Renault EZ-PRO valójában nem egyetlen jármű, hanem egy teljes koncepció. Ugyanarra az önjáró, elektromos, hálózatba kötött alapra kétféle gépkocsit szerkesztettek: az egyik teljesen automatikusan közlekedik, akár a saját feje (programozása) után, akár az élen haladó felvezető autót követve, amely szintén tud egymaga közlekedni, de ennek van pilótafülkéje is, így szükség esetén ember is vezetheti.
A magányosan vagy konvojban közlekedő EZ-PRO-k egyszerre akár több címet és több ügyfelet is kiszolgálhatnak; az is lehetséges, hogy minden önjáró konténert más és más webáruház, gyártó vagy szolgáltató bérel ki. A szállítást a konvojt vezető autó sofőrje koordinálja – mivel az ő járműve is képes önállóan haladni, feladata az adminisztrációra és logisztikára korlátozódik, manővereznie legfeljebb a célállomáson kell.
Az önjáró járművek bármely irányba képesek haladni, így nem kell forgolódniuk, ami felgyorsítja és egyszerűsíti a szállítást. A teljesen robotizált járművek megrakodhatók kézzel, vagy egy komplett konténer is rájuk emelhető, és automatikusan reteszelve biztonságosan szállítható.
A rendszer a legkülönfélébb célokra használható: házhoz szállításra, áru beszerzésére a nagykereskedésből (ez kb. ugyanaz), de az EZ-PRO mozgó csomagküldő automataként is szolgálhat, méghozzá mindkét irányba – ahelyett, hogy a futár egy fixen telepített automatát pakolna meg az áruval, a központban feltöltött konténer önállóan kigurulhat a fogadóhelyre, vagy egy mosodás ebben gyűjtheti be ügyfelei szennyesét, akik aztán ugyanitt vehetik át később a kimosott ruhákat.